Kým sa Američania pripravovali na 59. ročník Super Bowlu, zvyšok sveta vnímal tento sviatok amerického futbalu s podstatne menším nadšením.
Hoci ide o jednu z najväčších športových show na svete, jeho globálna popularita stále zaostáva za finále Majstrovstiev sveta vo futbale, najprestížnejším futbalovým podujatím.
Hoci Super Bowl je každoročná udalosť, ktorá spája šport, hudbu a marketing do jedinečnej televíznej show, v porovnaní s finále FIFA Majstrovstiev sveta, ktoré sa koná raz za štyri roky, je jeho celosvetový dosah výrazne menší.
Kým Super Bowl sledujú primárne diváci v Spojených štátoch, finále majstrovstvá sú vyslovene globálnym eventom. Podľa údajov FIFA si finále MS 2022 medzi Argentínou a Francúzskom pozrelo v priemere 571 miliónov divákov, pričom aspoň jednu minútu prenosu sledovalo viac ako 1,4 miliardy ľudí.
Naopak, Super Bowl LVIII v roku 2024, hoci prekonal rekordy sledovanosti aj v domovských Spojených štátoch a v zahraničí, dosiahol priemernú sledovanosť len asi 205 miliónov divákov v globálnom meradle.

Sledovanosť Super Bowlu navyše v poslednom desaťročí kolísala. Vrchol dosiahla v roku 2015, keď si Super Bowl XLIX pozrelo takmer 115 miliónov ľudí v Spojených štátoch, no v nasledujúcich rokoch zaznamenal pokles, pričom v rokoch 2019 a 2021 klesol pod hranicu sto miliónov.
Až v posledných ročníkoch sledovanosť opäť rástla, pričom rekordný Super Bowl LVIII ťažil aj z obrovskej popularity speváčky Taylor Swift a jej vzťahu s Travisom Kelcem, útočným hráčom Kansas City Chiefs.
Napriek tomu v globálnom meradle zostáva v tieni najpopulárnejšieho športu na svete – futbalu, ktorý si naďalej drží prvenstvo ako najsledovanejší šport planéty.
Ďalšie dôležité správy
