Ku koncu marca jazdilo na slovenských cestách 17 430 batériových elektrických vozidiel kategórií M1 (osobné vozidlá) a N1 (ľahké úžitkové vozidlá do 3,5 tony). Za prvé tri mesiace roka u nás pribudlo dvetisíc elektromobilov, z čoho 830 tvorili predaje cez oficiálnych predajcov. Zvyšok potiahli individuálne dovozy, vyplýva z údajov Slovenskej asociácie pre elektromobilitu (SEVA).

Počty novoregistrovaných elektromobilov sa zvyšujú, čo je podľa riaditeľa SEVA Patrika Križanského pozitívny signál pre transformáciu dopravy. Dynamika trhu ale odhaľuje paradox. „Aj v roku 2025 vidíme paradoxný trend, keď na mladom trhu batériových vozidiel dominujú dovozy nad predajmi,“ vysvetlil analytik SEVA Martin Jelenek.

Najviac registrovaných elektromobilov si v prvom kvartáli pripísala Tesla (471 registrácií). „Tesla si napriek turbulenciám na iných európskych trhoch udržiava na Slovensku silnú pozíciu, zatiaľ čo Škoda výrazne posilnila medziročný predaj,“ doplnil Jelenek.

V marci dosiahli elektromobily na Slovensku rekordný podiel 4,7 percenta všetkých nových registrácií. Priemer Európskej únie v rovnakom období predstavoval 15,3 percenta. „Napriek pozitívnemu trendu patrí SR v predaji nových elektromobilov naďalej medzi najslabšie krajiny v Európe,“ upozornil Križanský.

SEVA predpokladá, že rok 2025 bude kľúčový pre ďalšie rozšírenie elektromobility. Automobilky už uviedli alebo uvedú na trh viaceré nové modely v cenovom rozpätí od 20- do 30-tisíc eur, čo výrazne zlepší cenovú dostupnosť vozidiel pre bežných zákazníkov aj firemné flotily.

Ďalšie dôležité správy

Bordeaux,,,Aquitaine,France,-,03,18,2021,:,Tesla
Neprehliadnite

Aj malá porucha končí odťahom: Automobilová asociácia spochybňuje spoľahlivosť elektromobilov