Žena, ktorá sestrám Kardashianovým pomohla vybudovať obchodné impérium, tvrdí, že zamestnávatelia nie sú zodpovední za rovnováhu medzi pracovným a súkromným životom zamestnancov. „Úlohou šéfov nie je riešiť, či budete vedieť ísť po deti do škôlky. Na pracovnom pohovore to ani nevyťahujte,“ prízvukovala v podcaste Emma Grede, spoluzakladateľka značiek Skims a Good American.
Podľa nej si musia hľadanie rovnováhy medzi prácou a súkromným životom zobrať na zodpovednosť samotní zamestnanci. „Je to váš problém. Nie je to povinnosť zamestnávateľa,“ zdôraznila E. Grede. Z jej skúsenosti zvyknú tí najlepší ľudia, čo sa vypracovali na vrchol, venovať práci každý deň aspoň trochu času. Úspešní lídri podľa nej sami hľadajú spôsob, ako skĺbiť osobný život s pracovnými povinnosťami.
Zároveň však dodala, že ako riaditeľka Good American nezisťuje, prečo nie sú zamestnanci celý deň v kancelárii. Ich pracovný čas je flexibilný, aby si mohli vybaviť, čo potrebujú. Kým si prácu robia poriadne, môžu si pokojne odbehnúť ku kaderníkovi alebo na rodičovské združenie.
Psychologička Katina Sawyer varovala, že považovať dosahovanie rovnováhy medzi pracovným a súkromným životom za zručnosť nie je veľmi vhodné. „Takýto prístup umožňuje zamestnávateľom ignorovať vplyv ich vlastných očakávaní na vyhorenie zamestnancov a v prápade poklesu produktivity presúvať vinu na jednotlivcov,“ vysvetlila Business Insideru.
Ďalšie dôležité správy
