Francúzska automobilka Renault zvýši počet modelov športovo-úžitkových vozidiel (SUV) v Indii s cieľom ukrojiť z tretieho najväčšieho trhu s autami na svete väčší podiel. Do rozšírenia produkcie SUV v Indii chce firma investovať 600 miliónov dolárov.

Renault prevzal od Nissanu 51-percentný podiel, ktorý japonská automobilka mala v ich spoločnom indickom podniku, a po týchto zmenách sa rozhodol zvýšiť predaj vozidiel vyrobených v Indii ako na domácom, tak aj na zahraničnom trhu. „Čo sa týka uvádzania nových modelov na trh, plánujeme byť dôraznejší,“ povedal generálny riaditeľ divízie Renault India Venkatram Mamillapalle.

Dodal, že firma uvedie ďalšie malé a stredne veľké SUV na indickom trhu, na ktorom už predáva tri modely - Kwid, Kiger a malý sedemmiestny Triber. Hoci India tvorí menej než dve percentá z celkového predaja značky, patrí medzi päť najkonkurencieschopnejších medzinárodných trhov, na ktoré sa Renault spolieha pri rozširovaní predaja mimo Európy.

Predchádzajúci nedostatok nových modelov a výroba najmä malých áut, ktorých podiel sa postupne znižuje, stlačili podiel Renaultu na trhu Indie na menej než jedno percento. Ešte pred piatimi rokmi kontrolovala francúzska automobilka tri percentá z trhu.

Malé autá sa na celkovom predaji v Indii podieľali pred piatimi rokmi viac než 60 percent. Vlani však tvorili z celkového objemu predaja iba zhruba 35 percent

Ďalšie dôležité správy

Renault,Twingo,E-tech,Prototype,(2026),Ev,Car,At,The,Paris
Neprehliadnite

Európske automobilky zrýchľujú. V závode s čínskymi značkami však ťahajú za kratší koniec