Maloobchodné tržby v USA počas predvianočnej nákupnej sezóny vzrástli menej, než sa očakávalo.

Maloobchodné tržby v období od 1. novembra do 24. decembra stúpli o 3,1 percenta, ukázala v utorok správa spoločnosti Mastercard. Toto zvýšenie bolo nižšie v porovnaní s prognózovaným nárastom o 3,7 percenta, s ktorým Mastercard počítala ešte v septembri.

Tempo rastu bolo výrazne tiež slabšie v porovnaní s minulým rokom, keď maloobchodné tržby v spomínanom období vyskočili o 7,6 percenta.

Veľkí hráči, ako Amazon či Walmart, síce v snahe o prilákanie zákazníkov v novembri zintenzívnili marketingové akcie, ale podľa analytikov zľavy neboli také vysoké ako v minulom roku, keď sa maloobchodníci chceli zbaviť nadbytočných zásob. Navyše, niektoré z týchto zliav boli od decembra zrušené, pričom zákazníci očakávali, že v sobotu pred Vianocami ešte nakúpia darčeky a tovar pre domácnosť na poslednú chvíľu.

Tempo rastu tržieb v oblasti online predaja sa spomalilo na 6,3 percenta z minuloročných 10,6 percenta. Jeho popularita sa totiž v porovnaní s pandémiou znížila.

Tržby v kategórii odevov počas predvianočného obdobia stúpli o 2,4 percenta a tržby reštaurácií o 7,8 percenta, zatiaľ čo tržby predajcov elektroniky klesli o 0,4 percenta.

Ďalšie dôležité správy

Ilustračná fotografia
Neprehliadnite

Predvianočné tržby v Nemecku sklamali maloobchodníkov, dôvera spotrebiteľov klesá