Predaj áut švédskej firmy Volvo Cars pokračoval v poklese aj na začiatku tohto roka. Ako dôvod uviedla oslavy Nového čínskeho roka, nie pokles záujmu o jej vozidlá.

Automobilka predala v januári 50.820 vozidiel, čo medziročne predstavuje pokles o päť percent. V decembri predaj jej áut klesol oproti rovnakému obdobiu predchádzajúceho roka o tri percentá.

Na rozdiel od vývoja v decembri, keď objem predaja ovplyvnil znížený dopyt po hybridných vozidlách, v januári zasiahli do predaja oslavy Nového čínskeho roka. V tomto roku pripadli na január, zatiaľ čo v roku 2024 sa začali 10. februára.

Dopyt po elektrických vozidlách švédskej firmy však v januári rástol. Ich predaj sa medziročne zvýšil o 17 percent, pričom na celkovom objeme predaja vozidiel Volvo Cars sa podieľali 44-mi percentami.

Ďalšie dôležité správy

KK38 Brusel - Na snímke automobil značky Volvo vedľa loga automobilky pred tlačovou konferenciou 6. februára 2020 v Bruseli. Švédska automobilka Volvo Cars predala minulý rok viac než 700.000 vozidiel, čo predstavuje nový rekord. FOTO TASR/AP
A Volvo car is parked behind the Volvo logo in the lobby of the Volvo corporate headquarters, prior to a media conference on the 2019 Full Year Financial Results, in Brussels, Thursday, Feb. 6, 2020. (AP Photo/Virginia Mayo)
Neprehliadnite

Automobilka Volvo zvýšila celkový predaj, darilo sa jej najmä v Európe