Výrobcovia potravín upozorňujú zákazníkov na nevyhnutné zdražovanie. V snahe vyrovnať sa s vyššími cenami komodít, ako sú kakao a káva, hľadajú vyvážený kompromis medzi úpravou cien a zachovaním svojich marží.

Spoločnosti ako Unilever a Nestlé už reagovali na trhové výkyvy a v kvartálnych správach priznali, že vo viacerých krajinách selektívne zvýšili ceny produktov o desiatky percent. „Sme si jasne vedomí ekonomického tlaku, ktorému čelia spotrebitelia. Ceny upravujeme iba v nevyhnutných prípadoch a skôr zvažujeme alternatívne opatrenia, vrátane zníženia objemu balení,“ uviedol generálny riaditeľ spoločnosti Unilever Fernando Fernandez.

Obe spoločnosti zároveň potvrdili svoj výhľad na zlepšenie rastu tržieb, čo naznačuje, že zdražovanie sa môže dotknúť aj väčšiny ostatných tovarov. Podobnú rétoriku zvolili aj spoločnosti PepsiCo a Procter & Gamble, keď oznámili, že začnú ponúkať lacnejšie verzie obľúbených výrobkov, aby prilákali spotrebiteľov, ktorí obmedzujú svoje výdavky.

„Preplnený trh sa topí v záplave nových produktov, čo má za následok oslabenie tradičnej vernosti značkám,“ tvrdí Rob Holston, riaditeľ segmentu spotrebných výrobkov spoločnosti Ernst & Young. Z jeho analýzy vyplýva, že najvyššiu mieru vernosti vykazujú tabakové výrobky a produkty osobnej starostlivosti. Naopak, najmenej lojálni, konkrétne menej ako pätina opýtaných, sú spotrebitelia pri občerstvení, spracovaných potravinách a výrobkoch pre domácnosť.

Ďalšie dôležité správy

Klasický veľkonočný baránok
Neprehliadnite

Veľkonočné pečenie bude tento rok drahšie, navariť sa ale dá za menej, poukázal analytik