Švédsky výrobca elektromobilov Polestar vykázal stratu aj v prvom kvartáli, ale výrazne nižšiu. Spoločnosť sa chce viac zamerať na ziskovejší európsky trh než na USA a Čínu, dúfajúc, že sa dostane z chronickej straty a vysokých dlhov.

„Európa má absolútne najvyššiu prioritu. Naša sila je na európskom trhu, kde máme dobrú servisnú sieť, spolu s Volvom veľký počet predajcov aj dobré povedomie,“ uviedol šéf automobilky Michael Lohscheller.

Predaj modelu Polestar 4 sa podieľal takmer polovicou na celkovom predaji automobilky v prvom štvrťroku, ktorý predstavoval 12 304 vozidiel.

Rastúci predaj mal hlavný podiel na výraznom znížení straty, ktorá dosiahla 190 miliónov dolárov, zatiaľ čo za rovnaké obdobie vlaňajška predstavovala 276 miliónov dolárov.

Ďalšie dôležité správy

KK21 Ottawa - Na snímke logo amerického výrobcu elektrických vozidiel Tesla nastriekané na ružovo na budove servisného centra Tesla v Ottawe 31. marca 2025. FOTO TASR/AP
Pink spray paint is seen on the Tesla logo of the Tesla Service and Showroom centre after being spray painted by a protestor in Ottawa, Canada on Monday, March 31, 2025. (Spencer Colby/The Canadian Press via AP)
Neprehliadnite

Nemci majú stále väčší záujem o elektromobily, ale nie o Tesly