Nálada nemeckých spotrebiteľov sa zlepšila. Prispeli k tomu najmä očakávania domácností v súvislosti s nástupom novej vlády. Nádeje, ktoré spotrebitelia vkladajú do hospodárskej politiky vznikajúceho kabinetu, čiastočne kompenzovali aj obavy z colnej politiky USA.
Index spotrebiteľskej dôvery poradenskej spoločnosti GfK a inštitútu NIM medzimesačne vzrástol o 3,7 bodu na -20,6 bodu.
Spotrebiteľská nálada rastie už druhý mesiac po sebe, aj keď indikátor zotrváva hlboko v mínusových hodnotách, čo značí pesimizmus. Hlavný index podporili očakávania vývoja príjmov aj čiastkový index sledujúci ochotu nakupovať.
„Zmeny americkej obchodnej politiky sa zatiaľ na nálade spotrebiteľov veľmi neodrazili. Viac im záleží na tom, aby čo najskôr vznikla nová vláda,“ uviedol Rolf Bürkl z NIM.
Ďalšie dôležité správy
