Obavy z politického a ekonomického vývoja zhoršujú náladu nemeckých spotrebiteľov. Počet tých, ktorí situáciu hodnotia negatívne, medziročne stúpol o desať percentuálnych bodov na 62 percent. Dve tretiny vyjadrujú nespokojnosť s politickou klímou, vyplýva z európskeho prieskumu Boston Consulting Group (BCG).

Takmer tretina spotrebiteľov má obavy o osobnú finančnú situáciu, pričom až 70 percent respondentov napriek klesajúcej inflácii vyjadruje obavy z ďalšieho rastu cien.

„Spotrebitelia sa sústreďujú na viditeľné zdražovanie a podceňujú, ako silno môžu ceny a dodávky ovplyvniť obchodné konflikty,“ uviedla analytička BCG Karin von Funcková.

Vnímanie geopolitických rizík je výrazne nižšie. Hoci sa prieskum časovo zhodoval s oznámením americkej vlády o globálnom zvýšení ciel, ako dôvod na obavy ho označila menej ako tretina Európanov.

Prieskumu sa počas apríla zúčastnilo 16-tisíc spotrebiteľov v deviatich európskych krajinách.

Ďalšie dôležité správy

Ilustračná fotografia.
Neprehliadnite

Nemeckým spotrebiteľom sa vracia optimizmus. Mnohé domácnosti ale stále radšej šetria