Nestačí len vypnúť a zapnúť
„Haló? Router som už dvakrát reštartoval a stále to nejde, ako je to možné?“ Túto a podobné hlásenia si revízni technici vypočujú od nahnevaných zákazníkov pravidelne a častejšie, ako im je milé. V očiach laika je totiž nefungujúci internet či televízia problémom, ktorý predsa musí vyriešiť jednoduchý reštart zariadenia, ktoré signál roznáša v rámci domácnosti. Ak mu však táto predstava opravy nevyjde, je zaskočený. „Výpadok internetového či televízneho signálu môže mať celý rad príčin a staré známe porekadlo „Chyba je vo vašom prijímači,“ naozaj neplatí stále. Problém môže nastať už u dodávateľa siete, ale tiež u prevádzkovateľa. Je mi to ľúto, ale obyčajný reštart väčšinu problémov nerieši,“ upozorňuje Juraj.
Chýba zákazníkovi hotovosť? Vyskúšajte mPOS terminál od ČSOB.
Aj obyčajná zásuvka môže spôsobiť nešťastie
Jeden by si pomyslel, že narábanie s internetom či televízorom v domácnosti nie je nebezpečné, keďže nemanipulujeme priamo s elektrinou. Skúsenosti revíznych technikov však hovoria o opaku. „Raz mi zavolal zákazník, starší pán, s tým, že mu nejde televízor. Napriek tomu, že som ho do telefónu upozornil, že má počkať, kým prídem k nemu domov, sám sa pustil do opravy. Zrazu sa odmlčal a dobrú chvíľu bolo na linke ticho. Keď sa konečne ozval, povedal mi, že ho kopla elektrina zo zásuvky. Keď som k nemu prišiel, pochopil som dôvod – zásuvka bola rozbitá a trčali z nej živé káble,“ rozpráva Juraj. Technik zároveň upozorňuje, že aj na prvý pohľad slabý a neškodný prúd môže v prípade neopatrnosti spôsobiť nešťastie, najmä pri deťoch či starých ľuďoch. Je preto nevyhnutné, aby boli všetky zásuvky aj spotrebiče v byte zaistené a funkčné.
Nie všetko sa dá opraviť na diaľku
Revízny technik sa počas svojej praxe stretáva s rôznymi druhmi sťažností. Neznalosť problematiky zo strany zákazníkov potom vedie aj k obzvlášť komickým situáciám. „Občas je majiteľom bytov či domov veľmi ťažké vysvetliť, prečo naozaj musím prísť k nim domov a neviem nejakým spôsobom vyriešiť ich poruchu na diaľku, cez počítač. Samozrejme, rozumiem, že im nemusí byť príjemné pustiť k sebe domov cudzieho človeka, no v niektorých prípadoch to inak nejde. Keď je porucha priamo na routeri či anténe a nie je to len o softvérovom nastavení, musíme to riešiť osobne,“ vysvetľuje technik.
Na platbu stačí pripojenie na Wi-Fi alebo mobilný internet. Vďaka terminálu mPOS od ČSOB skončia problémy s hotovosťou
S faktúrami sú problémy
Juraj pracuje už niekoľko rokov ako revízny technik na voľnej nohe. Za svoju prácu mu preto zákazníci platia priamo po vykonaní opravy. Aj v týchto situáciách sa však objavujú problémy, kvôli ktorým zbytočne stráca čas. „Stalo sa mi už viackrát, že po vykonaní opravy boli problémy s platením, najmä kvôli hotovosti. Riešil som to tak, že som zákazníkovi vystavil faktúru, ktorú zaplatil dodatočne. Tento systém je však neefektívny, na platby som niekedy čakal viac ako týždeň,“ vraví Juraj. Riešenie napokon našiel v podobe praktického mobilného POS terminálu od ČSOB, ktorý sa stal súčasťou jeho pracovnej výbavy. Vďaka terminálu, ktorý sa pripojí k zabezpečenej Wi-Fi sieti či cez bezplatnú SIM kartu, môže priamo u zákazníkov doma prijímať platby kartou, mobilom či hodinkami a nemusí sa spoliehať na hotovosť. Navyše ho získal na prvých 6 mesiacov bez poplatku.