Volkswagen nedávno predstavil svoj najlacnejší elektromobil. S jeho výrobou začne v roku 2027 a cena vozidla by mala byť približne 20-tisíc eur. Koncern tiež oznámil, že nový elektrický miniautomobil ID.1 sa bude vyrábať v portugalskom meste Setúbal.

Automobilka tým reaguje na rastúci dopyt po cenovo dostupných elektromobiloch, pričom model ID.1 bude konkurovať vozidlám, ako elektrický Renault Twingo alebo BYD Seagull.

Pre výrobu si Volkswagen vybral závod Autoeuropa v Setúbale aj kvôli tomu, že patrí medzi najefektívnejšie továrne značky v Európe. Kľúčovým faktorom rozhodnutia boli nízke náklady na prácu a energie v Portugalsku, čo umožní udržať konkurencieschopnú cenu vozidla.

Volkswagen ID. EVERY1
Zdroj: Volkswagen Newsroom
Volkswagen ID. EVERY1

Napriek tomu sa automobilka obáva, že udržať si ziskovú výrobu bude náročné. Napriek tomu považuje Volkswagen tento model za strategicky dôležitý, pretože má prilákať nových zákazníkov a sprístupniť elektromobilitu širšiemu publiku.

V súčasnosti sa v portugalskom závode vyrába model Volkswagen T-Roc, pričom produkcia ID.1 prinesie nové pracovné miesta a investície.

Generálny riaditeľ Volkswagen Group Oliver Blume zdôraznil, že rozhodnutie vyrábať novinku v Portugalsku ovplyvnila aj silná dodávateľská infraštruktúra v tomto regióne. Kľúčovú úlohu zohráva aj nová továreň na batérie, ktorú koncern stavia vo Valencii.

Tá bude dodávať akumulátory aj pre ID.1. Zároveň automobilka zvažuje spoluprácu s čínskymi dodávateľmi, aby znížila náklady na komponenty a zachovala jeho konkurenčnú cenu.

Okrem toho pomôže zmierniť cenový tlak na väčšie elektromobily, ako je pripravovaný model ID. 2, ktoré už ponúknu vyššiu ziskovosť.

Volkswagen predstavil koncept ID. 1 začiatkom marca. Sériová verzia bude prvým modelom značky, ktorý využije elektrickú platformu vyvinutú v spolupráci so spoločnosťou Rivian Automotive. Táto platforma má zabezpečiť optimálnu efektivitu a dostatočný dojazd, aby bol model konkurencieschopný v segmente cenovo dostupných elektromobilov.

Ďalšie dôležité správy

Výroba v závode Volkswagen Slovakia v Bratislave
Neprehliadnite

Trumpove clá môžu zlacniť prémiové autá. Málo pravdepodobný scenár by pomohol najmä Slovensku