Stellantis zvažuje predaj luxusnej značky Maserati. Automobilová skupina sa snaží prepracovať svoje rozsiahle portfólio 14-tich značiek. Začiatkom apríla si preto najala poradenskú spoločnosť, aby jej pomohla vyhodnotiť vplyv amerických ciel na Maserati a Alfa Romeo.
Niektorí investori a analytici sa domnievajú, že zjednodušené portfólio by zvýšilo ziskové marže Stellantisu. Jeho akcie od marca minulého roka stratili dve tretiny hodnoty.
Predaj Maserati vlani klesol o viac ako polovicu na 11 300 kusov a spoločnosť vykázala v minulom roku upravenú prevádzkovú stratu 260 miliónov eur. Luxusná značka v súčasnosti nemá naplánované uvedenie nových modelov na trh, pretože čaká na podnikateľský plán.
Stellantis má podľa odborníkov príliš veľa značiek, čo mu sťažuje správne investovanie do všetkých. Preto si musí „stanoviť priority“.
Ďalšie dôležité správy
