Postup Ministerstva životného prostredia v procese posudzovania vplyvov na životné prostredie (EIA) diaľničného úseku D1 Turany – Hubová bol zákonný a správny. Správny súd v Bratislave nezrušil záverečné stanovisko z tzv. veľkej EIA a zároveň zamietol správnu žalobu žalobcu.

Práve právoplatná EIA umožní investorovi pokračovať v realizácii 13,5-kilometrového diaľničného úseku vrátane tunela Korbeľka na Liptove. Diaľničný tunel Korbeľka prešiel v minulosti komplexným posúdením EIA. „V rokoch 2016 až 2017 bol tunelový variant vyhodnotený ako kvalitatívne lepší, keďže nedochádza k zabetónovaniu krajiny na rozdiel od údolného variantu diaľnice. Tunel Korbeľka predstavoval vhodnejší variant vo vzťahu ku krajine a samotnej prírode,“ uviedol envirorezort s tým, že kratšia jazdná trasa znamená menej paliva a menej znečisťujúcich látok z dopravy v obciach.

Vplyvy na vodné zdroje boli taktiež odborne posúdené. MŽP priblížilo, že vedenie trasy tunela bolo navrhnuté a posúdené podľa hydrogeologického prieskumu tak, aby sa minimalizovali vplyvy na existujúce vodárenské zdroje a tiež ich výdatnosť. „Proti rozhodnutiu boli podané rozklady a následne aj správna žaloba na Správny súd v Bratislave, ktorý rozhodol, že postup envirorezortu bol zákonný a správny,“ doplnil odbor komunikácie.

Ďalšie dôležité správy

Na snímke zľava premiér SR Robert Fico (Smer-SD) a minister financií SR Ladislav Kamenický (Smer-SD) počas tlačovej konferencie k schváleniu štátneho rozpočtu na rok 2025 v rámci 23. schôdze NR SR 3. decembra 2024 v Bratislave. Poslanci Národnej rady (NR) SR v utorok schválili zákon o štátnom rozpočte na budúci rok a vzali na vedomie rozpočet verejnej správy na roky 2025 až 2027 s miernymi úpravami oproti pôvodnému vládnemu návrhu. Deficit verejných financií má v budúcom roku klesnúť na 4,7 % hr
Neprehliadnite

Tristo kilometrov diaľnic alebo 18 nemocníc? Kdeže. Ficova vláda namiesto toho zvyšuje dlh