Cieľom porovnávača cien potravín nie je robiť reklamu zahraničným reťazcom ani propagovať zahraničné produkty, uviedlo ministerstvo financií v reakcii na vyjadrenia predsedu predstavenstva Slovenského zväzu pekárov, cukrárov a cestovinárov Milana Lapšanského.
Lapšanský uviedol, že zavedením cenového porovnávača na vybrané druhy potravín pre niektorých predajcov štát financuje reklamu zahraničných reťazcov. V porovnávači vníma absenciu obchodnej prirážky, ktorú si reťazce prihadzujú k nákupnej cene a predražujú ňou cenu pre spotrebiteľa.
„Prvoradým cieľom je zabezpečiť prehľad o cenách a umožniť ľuďom ich porovnávanie, vďaka čomu vedia ušetriť nemalé peniaze. Ďalším z cieľov je aj podpora domácich výrobkov, ktoré sú na stránke označené slovenskou vlajkou,“ ozrejmil rezort.
Ministerstvo financií upozornilo, že štátny porovnávač cien potravín zriadili na základe zákona. Povinnosť poskytovať údaje o cenách vybraných druhov potravín majú všetky obchodné reťazce s tržbami nad 200 miliónov eur a podielom predaja potravín nad 25 percent.
Ďalšie dôležité správy
