Hoci Facebook ešte stále patrí medzi svetovo najpopulárnejšie sociálne siete, mladých ľudí až tak neočaril. Podľa štúdie Pew Research z roku 2024 používa Facebook iba 32 percent amerických tínedžerov, čo je oproti roku 2014 pokles o 71 percent. Hlavným dôvodom, prečo mladí ľudia na platforme zostávajú, je predajná platforma Marketplace.

Od jej spustenia v roku 2016 sa jej podarilo pretransformovať na jeden z najúspešnejších produktov firmy Meta. S vyše miliardou používateľov v 70 krajinách konkuruje dokonca aj eBayu či Craigslistu. „Marketplace je takým blším trhom internetu. Medzi spotrebiteľmi tu dochádza k obrovskému množstvu obchodov,“ povedal pre portál CNBC docent marketingu Charles Lindsay.

Na rozdiel od eBayu alebo Etsy si Marketplace neúčtuje poplatky za zverejnenie inzerátu a vďaka možnosti osobného odberu sa používatelia dokážu vyhnúť nákladom na dopravu. Platforma ťaží aj z expanzie trhu s použitým tovarom, ktorý by mal mať do roku 2027 hodnotu 350 miliárd dolárov. „Mladých kupujúcich zaujíma cenová dostupnosť a udržateľnosť. Marketplace ponúka oboje,“ dodala profesorka Yoo-Kyoung Seock.

Ďalšou výhodou Marketplacu je jeho dôveryhodnosť. Keďže musia mať inzerenti založené profily na Facebooku, transakcie sú v porovnaní s anonymnými platformami ako Craigslist oveľa bezpečnejšie.

Ďalšie dôležité správy

Donald J. Trump - Truth  Photo Illustration
Neprehliadnite

Trumpova sociálna sieť Truth Social skončila rok 2024 so stratou