Správa britskej Automobilovej asociácie (AA) búra mýtus o vyššej spoľahlivosti elektrických vozidiel. Na základe údajov z ich poruchovej služby sa ukazuje, že elektromobily si vyžadujú častejšie servisné zásahy než porovnateľné modely so spaľovacím motorom.
„Elektromobily sú náchylné nielen na klasické problémy ako prepichnuté pneumatiky či vybité batérie, ale často trpia aj špecifickými závadami vrátane zaseknutých nabíjacích káblov a porúch elektroniky,” tvrdí generálny riaditeľ poruchovej služby AA Jakob Pfaudler.
Podľa prezidenta spoločnosti AA Edmunda Kinga sa vodiči často znepokojujú najmä pri aktivácii pokročilých bezpečnostných systémov, ktoré môžu pri detekcii poruchy elektromobil automaticky odstaviť. Vodiči benzínových áut sú pritom pri menej vážnych poruchách schopní dojsť do najbližšieho servisu.
Oprava a prevoz vozidiel navyše predstavuje komplikáciu aj pre cestnú asistenciu. EV modely zvyčajne nemajú klasický neutrálny režim a mnohé z nich kvôli vysokej hmotnosti batérií presahujú nosnosť štandardných prívesov, čo si vyžaduje použitie špecializovanej techniky s kapacitou do 3,5 tony.
Na problémy upozornila aj minuloročná správa nemeckého automobilového klubu ADAC. Tá identifikovala ako častý zdroj komplikácií 12-voltovú batériu, ktorú používajú elektromobily aj vozidlá so spaľovacím motorom. Táto batéria poháňa okrem iného komunikáciu medzi vozidlom a kľúčenkou, elektrické ovládanie okien, zamykanie, klimatizáciu či infotainment.
ADAC vo svojej štatistike uviedol, že 44,9 percenta všetkých porúch za rok 2024 spôsobila práve spomínaná vybitá batéria. Z toho viac ako polovica prípadov sa týkala elektrických vozidiel.
Ďalšie dôležité správy
