Riaditeľ štátneho úradu zodpovedného za registráciu na očkovanie Róbert Suja dnes potvrdil, čo tuší väčšina Slovákov – záujem o očkovanie  je slabý. „Motivácia ľudí vôbec sa registrovať je veľmi nízka,“ hovorí. Pokiaľ sa niečo nezmení, o tri týždne môžeme zatvárať vakcinačné centrá.

Slovensko nie je zďaleka jediná krajina, ktorá má s očkovaním problém. Niektoré očkovacie centrá sa zatvárajú už aj v Spojených štátoch, kde jednu dávku dostalo vyše 40 percent obyvateľov. Reakcie zodpovedných sú rovnaké: dochádzajú ľudia, ktorí majú o očkovanie záujem.  

Kým v USA dokázali ešte pred dvomi týždňami denne zaočkovať takmer 3,5 milióna ľudí, dnes je to o milión menej. Toto tempo naďalej klesá. Nevyužité vakcíny stoja na skladoch.

Nasýtenie záujmu o očkovanie sa ukázalo aj v Izraeli, kde je stále zaočkovaných len 75 percent dospelých ľudí. K vyššiemu záujmu nepomohli ani významné uvoľnenia opatrení pre zaočkovaných.

Skúsenosti a prieskumy ukazujú, že zhruba každý štvrtý až piaty človek očkovanie odmieta. Výnimkou je Spojené kráľovstvo, kde má oň záujem až 94 percent obyvateľov.

Pomerne veľká masa ľudí, približne každý piaty človek, vyčkáva. Ide najmä o ľudí mladších ako 50 rokov. Spomalenie šírenia epidémie a problémy krvných zrazenín spôsobili, že ľudia sú zrazu zdržanlivejší. To napriek zvyšujúcemu sa záujmu o očkovanie v predchádzajúcich mesiacoch.

Teenagers can get COVID-19 vaccination
Neprehliadnite

Mladší ľudia sa nemusia s očkovaním ponáhľať. Po AstraZenece sa objavujú otázky aj o Pfizeri

Po AstraZeneca aj Johnson & Johnson

Raritné prípady krvných zrazenín spôsobili obavy o zbytočné úmrtia najmä mladých ľudí. Riziko vakcíny od spoločnosti AstraZeneca, kde sa môže krvná zrazenina objaviť u zhruba každého 50-tisíceho mladého človeka, sa rozšírilo aj na vakcíny od spoločnosti Johnson & Johnson.

Čítajte ďalej s predplatným TRENDU

Odomknite článok cez SMS za 1,90 € týždenne s automatickou obnovou.

Poslať SMS

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa