DS 7 v limitovanej verzii Édition France rozšírenou výbavou zdôrazňuje francúzske „umenie žiť“. V interiéri aj exteriéri je niekoľko dizajnovo precíznych detailov pripomínajúcich šperky, ako sú zadné svetlá, štartovacie tlačidlo alebo dekóry ovládacích prvkov v okolí voliča automatickej prevodovky. Vozidlo je ozvláštnené aj zlatými linkami pod bočnými oknami, zlatými stredmi krytov kolies, znakom Édition France s trikolórou na kapote a zlatým monogramom v tvare písmena sedem na veku batožinového priestoru. Verzia vychádza zo základnej výbavy Pallas, ktorá je doplnená o niekoľko prvkov, ako sú napríklad cúvacia kamera, adaptívny tempomat alebo otváranie a zatváranie dverí batožinového priestoru na diaľku a s nohou.

DS 7 sa ponúka v dieselovej alebo plugin hybridnej verzii (v troch modifikáciách). Testovaný kus má pod kapotou prepĺňaný koncernový štvorvalcový naftový motor 1,5 BlueHDi 130 s výkonom 96 kW (130 k) a maximálnym krútiacim momentom 300 Nm už od 1 750 otáčok za minútu. V realite túto motorizáciu možno považovať za nedostatočnú, jedenapollitrový motor je príliš slabý. Pri bežnom jazdení sa s tým dá žiť, ale sú situácie, keď je to problém. Napríklad pri predbiehaní alebo pripájaní sa na diaľnicu. Zrýchlenie z 80 na 130 km/h trvá príliš dlho. Motor hučí a človek márne čaká, ktoré spektrum otáčok motoru ulahodí. V exteriéri počuť jeho klepot, hoci interiér je dosť dobre odhlučnený. Zato počuť zvuky vychádzajúce z ventilácie pod čelným sklom po zapnutí klimatizácie.

Tento motor by bol prijateľný napríklad v Citroëne Berlingo, pri DS by však človek očakával viac. Aj spolupráca motora s osemstupňovou automatickou prevodovkou prebieha trochu kostrbato. Dáva si na čas, kým preradí a jej práca pripomínala charakteristiku robotickej prevodovky. Našťastie sú pod volantom pripravené aj pádla na manuálne radenie. Pokiaľ ide o spotrebu, za približne 1 200 kilometrov sme dosiahli priemer 7,2 l /100 km. Najväčší podiel pripadal na okresné cesty a diaľnice, na diaľnici sa dalo dostať na 6,6 l/100 km.

Tvrdý podvozok

Jazdné vlastnosti sú tiež oblasť, za ktorú si DS 7 nevyslúžila pochvalu. Kto by čakal komfortný francúzsky podvozok, čakal by márne. SUV je na rozbitých mestských cestách príliš tvrdé a technické riešenie jednoduchej zadnej nápravy mu na jazdných schopnostiach nepridáva. Vo vyšších rýchlostiach pri prechádzaní nerovností zadná časť auta doslova odskakuje.

Škoda. Vzniká pocit, že dizajnu a spracovaniu interiéru sa venovalo oveľa viac pozornosti, ako celkovému vyhotoveniu a naladeniu auta po technickej stránke. Ak by sa však chcel majiteľ pozrieť napríklad bližšie na motor, poteší ho pomoc od plynových vzpier na kapote. DS 7 chce jednoducho detailmi stále presvedčiť, že na to skutočne má.

DS 7 BlueHDi 130 Édition France
  • Motor prepĺňaný dieselový 1 499 cm3
  • Pohon predné kolesá
  • Max. výkon 96 kW (130 k)
  • Krútiaci moment 300 Nm
  • Prevodovka automatická 8-stupňová
  • Max. rýchlosť 195 km/h
  • Zrýchlenie 0 – 100 km/h 10,9 s
  • Objem kufra 555 l
  • Spotreba WLTP 5,1 — 5,5 l/100 km
  • Cena vozidla 39 990 eur

Pekný interiér

Interiér je v autách značky DS vždy zážitkom a býva originálny. V tomto prípade je ďalším zaujímavým prvkom temné čalúnenie Black Alcantara nielen na sedadlách, ale aj na iných častiach interiéru. Vzbudzuje dojem prémiovosti, ale po pár týždňoch ukáže každú nečistotu. Na sedadle vodiča sa sedí pohodlne, je z neho dobrý výhľad a poteší aj hlboká lakťová opierka. Celkovo je vnútorný priestor nielen pekný, ale aj dostatočne praktický. Cestujúci vpredu majú okolo seba dosť odkladacích priehradiek. Šikovná je napríklad časť medzi držiakmi na nápoj a voličom prevodovky, kde si možno odložiť mobil alebo kľúče.

Naopak, odpoveď dotykových tlačidiel a dotykovej obrazovky je nekomforne dlhá. Chýba systém autohold, ktorý by v aute s automatickou prevodovkou chýbať nemal. Na druhej strane, vodičovi uľahčuje manévrovanie malý polomer otáčania auta. Pasažieri vzadu majú až prekvapivo veľa priestoru. Batožinová časť s objemom 555 litrov má praktický tvar a dno je možné využívať v dvoch polohách.

Krátke správy

Lexus ES ako elektromobil

Nový Lexus ES príde v ôsmej generácii s väčšími rozmermi, priestrannejšou kabínou a rozšírenou ponukou pohonov. Okrem hybridu ES 300h sa po prvýkrát objavujú aj čisto elektrické verzie – ES 350e a výkonnejší ES 500e s pohonom DIRECT4 AWD. Platforma GA-K umožňuje viacero typov pohonu, dojazd elektrickej verzie má byť až 530 km.

SUV od Xiaomi

Čínska technologická značka predstavila svoje prvé elektrické SUV YU7, ktoré kombinuje športový dizajn s výkonom 690 koní, zrýchlením za 3,2 sekundy a dojazdom až 835 km. Cieli ním na prémiový segment.

Crossover značky Alpine

Alpine A390 je prvý crossover značky (i keď ho nazývajú športový fastback) a zároveň najväčší a najťažší model v jej histórii. Postavený je na platforme AmpR Medium, má batériu s kapacitou 89 kWh a tri elektromotory. Ponúka výkon až 463 koní, pohon všetkých kolies a dojazd do 555 km.