Možnosť práce z domu je jedným z najžiadanejších benefitov zo strany zamestnancov od čias pandémie COVID-19. Mnohí chcú mať aj naďalej možnosť práce z domu, no firmy ich čiastočne lákajú späť na pracovisko. V roku 2018 mala možnosť pracovať z domu pätina Slovákov, od roku 2022 je to tretina, vyplýva z analýzy portálov Profesia.sk a Platy.sk, ktorú zverejnila spoločnosť Alma Career.

„Zamestnávatelia chcú návrat zamestnancov na pracovisko, ale zväčša ho nevyžadujú na 100 percent. Uprednostňujú, aby sa porady, ktoré majú kooperatívnu časť a vyžadujú proces riešenia zadaní, uskutočňovali osobne, ale informatívne stretnutia môžu byť online," uviedol riaditeľ spoločnosti Radoslav Rezák.

Mnoho firiem má podľa neho na pracovisku už menej pevných pracovných miest a viac zdieľaných, rovnako nemajú ani také veľké priestory, v ktorých by mohli byť naraz fyzicky prítomní na pracovisku úplne všetci zamestnanci. Zároveň zvýšili počet zasadacích miestností.

Podiel inzerátov na pracovnom portáli Profesia.sk, ktoré medzi benefitmi uvádzajú možnosť práce z domu, veľmi nerastie. V roku 2019 bola práca z domu spomenutá v ôsmich percentách ponúk a od roku 2020 sa pohybuje o percento či dve vyššie. Inzeráty, v ktorých firmy ponúkajú hybridnú formu, a to keď je časť týždňa zamestnanec v kancelárii a časť z domu, aktuálne tvoria 12 percent ponúk. Celkovo dominujú pozície, ktoré vyžadujú prítomnosť na pracovisku.

„Zatiaľ čo pred pandémiou bola možnosť práce odkiaľkoľvek raritná a podiel ponúk nedosahoval ani percento, po pandémii sa tieto inzeráty začali objavovať viac. V roku 2022 ju uvádzali tri percentá, posledné tri roky dve percentá inzerátov. Táto forma práce je atraktívna najmä pre mladých ľudí z generácie Z a dopyt po nej bude zrejme rásť," uzavrel Rezák.

Ďalšie dôležité správy

Man,Having,Take,Away,Food,At,The,Table,In,Home
Neprehliadnite

Home office v Európe dominuje. Tlaku zamestnávateľov najviac odolávajú muži, ukázal prieskum