Výdavky Slovákov na cestovanie do zahraničia vlani medziročne vzrástli iba mierne, o jedno percento. Zmenili sa však preferencie pri výbere destinácií. Slovenskí turisti presúvajú svoje výdavky viac do západnej Európy a stúpol aj záujem o vzdialené destinácie ako Japonsko a Thajsko, vyplýva z reportu fintech spoločnosti Revolut.

Tradičné destinácie ako Česko, Maďarsko a Poľsko v minulom roku zaznamenali pokles, stále si však držia popredné miesta v rebríčku slovenských cestovateľov. Cestujúci sa vo väčšej miere zamerali na Nemecko (+ 37 percent), Holandsko (+ 16 percent) a Francúzsko (+ 7 percent). Výrazný vzostup zaznamenali ázijské krajiny, najmä Japonsko (+ 54 percent) a Thajsko (+ 34 percent). Cesty do vzdialených krajín pritom lákali najmä generáciu vo veku od 25 do 44 rokov.

Slováci míňajú v zahraničí najviac za jedlo a zážitky spojené s gastronómiou. Potraviny a reštaurácie spolu tvorili takmer polovicu všetkých výdavkov. Nasledujú výdavky za nákupy a dopravu.

Najväčší záujem o cestovanie mali podľa analýzy ľudia vo veku od 25 do 34 rokov, ktorí tvorili 36 percent turistov. Nasledovali cestovatelia vo veku od 35 do 44 rokov s podielom 24 percent. Mladšia generácia vo veku 18 až 24 rokov a starší ľudia od 45 do 54 rokov boli zastúpení podielom po 16 percentách.

Report spoločnosti analyzoval výdavky 55 miliónov zákazníkov z 24 krajín. Údaje zbierala od 1. januára do 31. decembra 2024.

Ďalšie dôležité správy

Ilustračná fotografia
Neprehliadnite

Cestovné kancelárie vlani medziročne obslúžili viac klientov