Hotely chcú, aby sa u nich hostia cítili ako doma. Niektorí to ale podľa prieskumu Hotels.com berú až príliš doslovne a kazia ostatným pobyt. Z jeho výsledkov totiž vyplynulo, že drvivá väčšina respondentov (94 percent) považuje chodenie naboso za to najneprijateľnejšie správanie, aké kedy v hoteloch videla. Na druhom mieste je premávanie sa po chodbách v župane (92 percent) a prejavy náklonnosti v hotelovom bazéne (86 percent).

Častým problémom sú aj hostia, ktorí príliš nahlas telefonujú. Respondenti sa posťažovali aj na ľudí, ktorí si bezohľadne „obsadzujú“ ležadlá pri bazéne. S týmto správaním nesúhlasí približne 60 percent opýtaných. Niektoré hotely problém riešia tak, že hosťom umožňujú rezervovať si iba jedno ležadlo navyše, iné ich hosťom prideľujú pri príchode.

Niektoré hotely sa s nevhodným správaním rozhodli vyrovnať jemnými usmerneniami namiesto prísnych zákazov. Personál hosťom pri rôznych príležitostiach nenápadne pripomína hotelové pravidlá, aby ich motivoval k ohľaduplnejšiemu správaniu. Niektoré hotely zas zákazníkom ešte pred príchodom posielajú akési brožúrky, kde im vysvetľujú správnu etiketu.

Podľa Mary D’Argenis-Fernandez, ktorá sa venuje školeniam v oblasti pohostinstva, je väčším problémom než chodenie naboso či nosenie županu skôr neslušné správanie. Na mysli má napríklad výbuchy hnevu, v rámci ktorých hostia útočia na personál slovne a niekedy dokonca aj fyzicky. Pravidlá obliekania podľa nej už nie sú také dôležité ako kedysi.

Ďalšie dôležité správy

TREND prináša rebríček desiatich najdrahších hotelov sveta.
Neprehliadnite

Za jednu noc zaplatíte toľko, čo za luxusné auto. Toto sú najdrahšie hotely sveta