Hotely chcú, aby sa u nich hostia cítili ako doma. Niektorí to ale podľa prieskumu Hotels.com berú až príliš doslovne a kazia ostatným pobyt. Z jeho výsledkov totiž vyplynulo, že drvivá väčšina respondentov (94 percent) považuje chodenie naboso za to najneprijateľnejšie správanie, aké kedy v hoteloch videla. Na druhom mieste je premávanie sa po chodbách v župane (92 percent) a prejavy náklonnosti v hotelovom bazéne (86 percent).
Častým problémom sú aj hostia, ktorí príliš nahlas telefonujú. Respondenti sa posťažovali aj na ľudí, ktorí si bezohľadne „obsadzujú“ ležadlá pri bazéne. S týmto správaním nesúhlasí približne 60 percent opýtaných. Niektoré hotely problém riešia tak, že hosťom umožňujú rezervovať si iba jedno ležadlo navyše, iné ich hosťom prideľujú pri príchode.
Niektoré hotely sa s nevhodným správaním rozhodli vyrovnať jemnými usmerneniami namiesto prísnych zákazov. Personál hosťom pri rôznych príležitostiach nenápadne pripomína hotelové pravidlá, aby ich motivoval k ohľaduplnejšiemu správaniu. Niektoré hotely zas zákazníkom ešte pred príchodom posielajú akési brožúrky, kde im vysvetľujú správnu etiketu.
Podľa Mary D’Argenis-Fernandez, ktorá sa venuje školeniam v oblasti pohostinstva, je väčším problémom než chodenie naboso či nosenie županu skôr neslušné správanie. Na mysli má napríklad výbuchy hnevu, v rámci ktorých hostia útočia na personál slovne a niekedy dokonca aj fyzicky. Pravidlá obliekania podľa nej už nie sú také dôležité ako kedysi.
Ďalšie dôležité správy
