Firma Korn Ferry v rámci prieskumu oslovila 15-tisíc zamestnancov z celého sveta, aby pochopila, ako sa v práci cítia. Zistila, že 45 percent baby boomerov nemá problém pracovať s kolegami z rôznych generácií. Rovnako to ale cítilo iba 17 percent pracovníkov z generácie Z, píše Fortune.
Väčšina problémov mladších zamestnancov zrejme súvisí s ďalším vznikajúcim trendom: chýbajúcim manažmentom. Od vrcholu pandémie už americké verejné spoločnosti skresali počet stredných manažérov o približne šesť percent. V roku 2023 tvorili títo zamestnanci až takmer tretinu prepustenej pracovnej sily.
Súčasťou širšieho medzigeneračného napätia na pracovisku sú aj rozdiely v komunikácii a nezladené hodnoty. Zatiaľ čo 49 percent generácie Z požaduje školenia na rozvoj tímovej práce, iba 27 percent baby boomerov ich považuje za dôležité. Až 37 percent mileniálov pritom na pracovisku eviduje významné nezhody v otázke hodnôt. Podľa autorov prieskumu mladí požadujú, aby lídri boli tým, čím by mali byť, t. j. efektívnymi manažérmi.
Mladšie a staršie ročníky rozdielne vnímajú aj vysokoškolské diplomy. Podľa generácie Z ide v ére umelej inteligencie o prežitok. Za plytvanie peňazí ho v prieskume firmy Indeed označila vyše polovica z nich. Rovnaký názor má 41 percent mileniálov, no iba 20 percent baby boomerov.
Ďalšie dôležité správy
