Generácia Z a mileniáli míňajú na zdravie a wellness, keďže sa intenzívnejšie zaujímajú o zdravý životný štýl. To by mohlo udržiavať rast tohto sektora aj v prípade ekonomického spomalenia.

„Prebieha generačný posun smerom k zdravším návykom, čo podporuje akcie firiem zameraných na wellness. Mladšie demografické skupiny, vrátane generácie Z a mileniálov, čoraz viac uprednostňujú zdravý životný štýl a venujú viac času i financií aktivitám, voľnočasovým záľubám a produktom súvisiacim s wellnessom,“ uviedli analytici Bank of America.

Zatiaľ čo domácnosti ako celok obmedzujú výdavky na nepotrebné položky – maloobchodné tržby vo februári vzrástli len o 0,2 percenta, čo je pod očakávanou hodnotou 0,7 percenta – výdavky na fitness centrá medziročne stúpli o sedem percent. Podľa údajov Bank of America ide o najväčší nárast za posledných 19 mesiacov.

Vysokoškoláci Prešovskej univerzity v Prešove nastúpili 28. septembra 2020 na štúdium akademického roka 2020/2021. FOTO TASR – Milan Kapusta
Neprehliadnite

Generácia Z tápa na pracovnom trhu. Juniorských pozícií ubúda, diplom dnes už nestačí

Priemerná domácnosť generácie Z minie na fitness približne 2,8-násobok toho, čo baby boomeri. Mileniáli míňajú približne trikrát viac, uvádza Business Insider. Trend potvrdzujú aj vyhľadávania na internete. Počas rokov 2023 a 2024 výrazne stúpol záujem o pojmy ako „cold plunge“ (studené ponory) a „red light therapy“ (terapia červeným svetlom), ukazujú údaje z Google Trends.

Bank of America zároveň identifikovala akcie, ktoré by mohli z rastúceho záujmu generácie Z a mileniálov o zdravie profitovať. Fitness reťazec Life Time zaznamenal silný rast počtu mladých používateľov aplikácie. Počet mesačne aktívnych užívateľov vo veku 18 až 44 rokov vzrástol v roku 2024 o 60 percent, uvádza firma Sensor Tower.

Spoločnosti sa darilo aj počas recesie v roku 2008, keď jej ziskové marže rástli, dodáva analýza Bank of America. „Domnievame sa, že spoločnosť je obzvlášť dobre pripravená využiť meniace sa trendy v oblasti wellnessu, fitnessu a voľnočasových aktivít,“ uvádzajú analytici.

Ďalšie dôležité správy

Ilustračná fotografia.
Neprehliadnite

Viacgeneračné rodiny sa sťahujú pod jednu strechu, aby ušetrili