Automobilka Ford oficiálne otvorila svoj závod na montáž batérií v Kolíne nad Rýnom. Články sú učené pre elektrické verzie modelov Ford Explorer a Capri, ktoré americký výrobca uviedol na trh minulý rok. Kľúčové komponenty pre tieto vozidlá pochádzajú od skupiny Volkswagen.

Montáž batérií do konca roka 2024 zabezpečoval Volkswagen. Ford ich produkoval od začiatku roka v rámci nábehovej fázy nového závodu a teraz prechádza na sériovú výrobu. V závode na výrobu batérií pracuje 180 ľudí, ktorým pomáha 190 robotov.

Ford prechádza ťažkým obdobím a v Nemecku je dlhodobo stratový. Plány na zníženie počtu pracovných miest nedávno viedli k prvému štrajku v nemeckej dcérskej spoločnosti, ktorú americká automobilka založila približne pred sto rokmi. V súčasnosti má Ford v Kolíne nad Rýnom približne 11 500 zamestnancov, zatiaľ čo v roku 2018 ich bolo ešte 20-tisíc. Do konca roka 2027 má ubudnúť ďalších 2 900 pracovných miest.

Dopyt po dvoch nových elektromobiloch zatiaľ nenaplnil pôvodné očakávania. V posledných mesiacoch sa však predaj vyvíjal pozitívne. Podľa Spolkového úradu pre automobilovú dopravu (KBA) bolo v máji v Nemecku novozaregistrovaných o 12,9 percenta viac vozidiel značky Ford ako v rovnakom mesiaci minulého roka.

Ďalšie dôležité správy

Snímka zo slávnostného postavenia posledného piliera prvej fázy výstavby závodu Volvo Car Košice, ktorú realizuje firma Takenaka. Od 1. decembra postavili lisovňu, karosáreň, lakovňu, technickú budovu a pracovali na infraštruktúrnych projektoch, vrátane spevňovania ciest a výstavby potrubia. Druhá fáza zahŕňa výstavbu montážnej haly a haly na výrobu elektromotorov a battery packov. V závode spoločnosti Volvo Car budú vyrábať elektromobily, pričom chcú produkovať 250 000 vozidiel ročne. Pri plnej
Neprehliadnite

Volvo prepúšťa tisíce ľudí a tlačí sa do Ameriky. Pre Slovensko sú to hneď dva veľké problémy