Luxusný priemysel dlhé roky profitoval z rastúceho globálneho bohatstva, túžby po prestíži a silného apetítu po ikonických značkách ako Louis Vuitton alebo Dior. Symbolom tohto rozmachu sa stala skupina LVMH - gigant, ktorého impérium vybudoval Bernard Arnault.
Ten ešte pred rokom šokoval svet, keď sa ako prvý človek mimo Severnej Ameriky dostal na vrchol rebríčka svetových miliardárov podľa Bloombergu. S majetkom 231 miliárd dolárov pokoril aj osobnosti ako Elon Musk či Jeff Bezos. V tom istom období sa LVMH zaradila medzi tri najhodnotnejšie firmy v Európe, čím jednoznačne potvrdila svoju dominanciu nielen v segmente luxusu, ale aj v globálnom biznise.
Dnes je obraz úplne iný. LVMH sa zmieta v najväčšej kríze svojej histórie od založenia v roku 1987 a analytici sa zhodujú, že ide o viac než len prechodný pokles. Hoci v minulosti koncern úspešne prekonal aj vážne turbulencie, vrátane finančnej krízy v roku 2008, súčasný prepad sa líši svojím rozsahom a povahou.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 2 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?