Keď ľudia kupujú byt, ide zväčša o prvý dojem. Ak mi dokáže niekto pri tomto mojom prvom dojme splniť očakávania, má vyhraté. To čo však človek vidí na realitných portáloch či obhliadkach osobne je mnohokrát niečo strašné. A často iba vďaka laxnému prístupu zo strany predávajúceho. Priestranný, slnečný byt, naplnený pozitívnou energiou, musí byť tiež praktický, tichý, človek by sa mal v ňom hneď pri prvej návšteve cítiť ako doma. A vtedy nemá problém položiť na stôl zálohu. Našiel to čo hľadal. Ale toto?

"Prezentačné fotografie" sú odtiaľto

Mrňavá kúpelňa vyzerá ešte menšia ako je len vďaka zlej fotke a naprataným veciam. Od špiny zájdený okraj sprchy či špárovanie obkladu deliacej stienky mi napovie o hygiene miesta. Alebo toto?

Rozmazaná fotka z mobilu, na stole s holou ženskou zvädnuté kvety, po zemi káble a zatemnené okno k tomu. Ešte jeden.

Opäť rozmazaná fotka z mobilu, zameraná na guču nevkusného nábytku, o priestore nehovoriaca absolútne nič. A cez to logo realitky.

 

Slnko svieti priamo do izby a tá je tmavá?

A pritom sa ten prvý dojem dá obrátiť úplne v prospech predávajúceho. Stačí málo. Upratať a vyčistiť byt. Nikto nie je zvedavý na zbierku dezodorantov, záchodových papierov a mydiel v kúpeľni, rozťahaný riad či špinavý sporák v kuchyni, zavesené kabáty, rozchodené topánky vo vstupnej hale, popolník či elektrický radiátor na dokurovanie v obývačke a takto sa dá pokračovať dlho.

Ak je byt tmavý, treba ho prezentovať vtedy, keď je tam najviac svetla. Ak je malý, vypratať všetky nadbytočné veci, nábytok, či sušiče na prádlo, miesto toho nahradiť iba estetickými doplnkami, dobre poslúžia izbové kvety, decentný obraz na stenu. Ak je byt hlučný, obhliadka bude asi v sobotu či v nedeľu doobeda. Aj keď predávate byt nezariadený, je lepšie ho aspoň trochu zariadiť, človek s menšou predstavivosťou potom priestor lepšie vníma. Keď je v byte starý poškodený nábytok, prikryte ho prehozom z peknej látky. Keďže našim zmyslom nie je len zrak, je dobré, aby byt aj príjemne voňal. Najlepšie po čerstvých kvetoch, ktoré tiež môžu poslúžiť na naaranžovanie do fotky, ktorá je vždy tou úplne základnejšou vecou. Dobrá fotografia. Od nej záleží, či vôbec záujemca zdvihne telefón a dohodne si obhliadku. Zaostrená, s dobrým vyváženým svetlom, dobrou kompozíciou, širokouhlejší objektív v interiéri vie tiež pomôcť. Ukázať treba silné stránky bytu, nie tie slabé. Ak je byt škaredý, tak aspoň zaostriť na tie štyri stromy na ktoré je výhľad z kuchyne.

Pár príkladov z www.apartmenttherapy.com, ako by to mohlo vyzerať.

Veľa svetla, žiarivo biela stena, farebne doplnené a aj keď to nič poriadne neukazuje, vyzerá to dobre.

Zladené farby, svetlý prehoz-plachta na už akejkoľvek sofe, vankúše, sviečky a časopisy v pozadí navodzujú domácu pohodu. Veľa svetla k tomu.

Svetlo, priestor, húpacie kreslo, veľké okno za ktorým sa dá predstaviť čo len chcete, a jednoduchý farebný behúň.

Dobrá kompozícia, príjemné rozptýlené svetlo, zrkadlo zväčší priestor, trochu zelene k tomu.

Predám byt. A je mi jedno za koľko a či vôbec

Zdroj: pošli na vybrali.sme.sk