Dnes som si uvedomil, že hoci moja firma je na trhu už skoro desať rokov a každoročne vykazuje vysoký rast, náš vianočný večierok sa stále zmestí do akéhokoľvek bratislavského podniku. Rok čo rok zapíjame starý rok zhruba tridsiati. Hneď potom som si uvedomil, že chcem, aby to tak zostalo.

Kam sme sa to teda rozrástli, keď nie do šírky? Tých tridsať ľudí, ktorí stoja vedľa mňa teraz, sa veľmi líši od tých, ktorí tu stáli pred niekoľkými rokmi. A to napriek tomu, že sú to väčšinou tie isté osoby. Pred rokmi sme všetci vo firme mali ešte veľa voľného priestoru priamo vo svojom vnútri, kam sme mohli rásť. Rokmi sa prázdne miesta postupne zapĺňajú skúsenosťami a každý rok sme všetci hutnejší, pevnejší a máme väčšiu váhu. A to isté sa deje aj s firmou. Idei, ktoré nás ťahali dopredu pred rokmi, teraz nahradila hmota a reálne hodnoty.

Som rád, že sme nepodľahli lákavej možnosti rozrastať sa do stále väčšieho počtu ľudí. Namiesto toho sme pracovali na svojej vlastnej efektívnosti. Vďaka tomu sme zostali flexibilní a sme schopní doslova zo dňa na deň zareagovať na nový vývoj na trhu a uskutočniť zmenu. Odkomunikovať novú stratégiu znamená sadnúť si ako celá firma spolu do jednej miestnosti a porozprávať sa. Na tejto obrovskej výhode si zakladám a nerád by som o ňu v budúcnosti prišiel.