Vaši konkurenti a všetci podnikatelia, ktorí využívajú blogovanie majú trinásťkrát väčšiu pravdepodobnosť, že získajú pozitívne ROI. Majú trinásťkrát vyššiu šancu, že sa ich investície vrátia späť ako tí, ktorí vôbec neblogujú. Hovoríme o kvalitných textoch a pravidelnom publikovaní. Zvládnete nastaviť kvalitnú obsahovú stratégiu sami?

Musíte robiť to, čo robí copywriter

Máte vlastnú firmu, ktorej sa venujete, tím ľudí, ktorých vediete a okrem toho musíte zvládnuť všetko to, čo copywriter, aby vaše texty dosahovali jeho úroveň a očakávané výsledky. Čo také?

  • Poctivá rešerš.
    • Koho chcete textom prilákať, čím sa odlišujete, na čo chcete upozorniť, aké špeciálne postupy používate pri výrobe, aké sú vaše slabiny atď...
  • Analýza konkurencie.
    • Kto to je, aké postupy využíva, ako sa jej darí, kto sú jej zákazníci...
  • Spolupráca s odborníkmi.
    • Aká autorita, tretia strana, odborník, môže podporiť vaše tvrdenia svojimi výrokmi, je ochotná sa za vás postaviť?
  • Gramatika v malíčku.
    • Texty s chybami v letákoch či na webe sú negatívna referencia pre každého zákazníka.
  • Unikátny obsah.
    • Aké sú vaše kľúčové slová, ktoré sú fungujúce nadpisy, kto je vaša cieľová skupina, kam chodí a čo číta, aké slová a jazyk používa, v akých médiách ju oslovíte, akou štruktúrou textu jej ulahodíte, aby si ho prečítala... Ako je vykreslený váš produkt, v akej kategórii je text umiestnený a aké má tagy, akú komerčnú stránku text spĺňa, berie ohľad na SEO či grafiku letáku? Sú časti textu skopírované, bude ich vyhľadávač považovať za duplicitné?
  • Schopnosť odhadnúť reakcie.
    • Zapracovanie pripomienok klienta je len jedna časť, druhú tvoria aj očakávané otázky čitateľov a reakcie cieľovej skupiny, preto je text potrebné editovať tak, aby sa vylúčilo všetko nepodstatné a použili správne posolstvá.
  • Porozumenie sveta obchodu.
    • Dobrý copywriter rozumie správaniu zákazníka, rešpektuje biznis koncept a jeho špecifiká a prispôsobí tomu svoj text.
  • Odstup od témy.
    • Pokiaľ máte od produktu, značky či osobnosti odstup, dokážete zachovať potrebnú mieru objektivity aj v textoch o nich. Vytvoríte čitateľné články či blogy pre existujúcich aj nových čitateľov.
  • Konzistentná kvalita.
    • Konzistentnosť je základ dobrého obchodu, neustále prinášajte aktuálne texty na vysokej úrovni, výrazne to vylepší váš imidž.
  • Autorská prax.
    • Vedieť formulovať zložité posolstvo do jednoduchej a zrozumiteľnej podoby si vyžaduje autorskú prax. Komunikácie nie je len to, čo napíšete, ale aj to, čo čitateľ pochopí.

Získate taký výsledok ako s textami od copywritera?

Pokiaľ zvládnete všetky uvedené body, tak áno. Ruku na srdce, takých je málo. Lenže až šesťdesiat percent ľudí klikne na prvé tri organické výsledky na Googli. Ľudia im jednoducho veria viac ako tým plateným a firmy si kvalitným textovým obsahom dokážu zlepšiť pozíciu vo vyhľadávaní. Buďte medzi nimi.