Možno ste postrehli niektorú z minulých sérií (I., II. a III.) CRM hádaniek. Po krátkej odmlke prichádza opäť možnosť preveriť svoje závity v 3+1 úlohách švrtej série. Za každú úlohu je možné získať 0-20 bodov, celkové poradie riešiteľov sa určí ako súčet bodov za jednotlivé úlohy. Skúste sa otestovať, držím Vám palce:
(správne riešenia nájdete tu)
4.1 Sušička na prádlo
Dnes ste mali naozaj zvláštný deň. Vediete CRM team veľkého, celoštátnetho dodávateľa elektriny pre domácnosti, ktorý má viac ako 800.000 tisíc retailových zákazníkov. Popoludní sa zastavil u vás v office člen boardu zodpovedný za Sales&Marketing a nadšene vám porozprával o novej zmluve o spolupráci s dodávateľom bielej techniky, ktorú dnes Vaša firma podpísala. Prvým projektom tohto partnerstva bude výhodna ponuka na sušičku prádla, ktorú si budú mocť exkluzívne kúpiť vaši zákazníci. Od Vás sa chce len taká drobnosť: identifikovať čo najpresnejšie, kto z klientov by touto ponukou mal byť oslovený. K dispozícii máte dáta z digitálnych snímačov elektriny, ktoré snímajú celkovú spotrebu jednotlivých domácnosti každú hodinu za posledných 24 mesiacov. Okrem toho máte k dispozícii ešta aj základné údaje o tom členovi domácnosti, na ktorého je vedená zmluva (spravidla muž). Ako vyberiete klientov?
4.2 Vitamíny na pumpe
Omrzel Vás job risk analytika v banke a tak ste zmenili pozíciu a už niečo vyše 2 mesiacov pracujete ako dátový analytik pre veľkú sieť čerpacích staníc. Vaša firma sa aktuálne rozhodla, že do sortimentu tovarov na čerpačkách zaradí prvý krát aj voľne predajné vitamíny. Keďže vaša sieť má vernostný program (ako v SR poznáme napríklad od Slovnaftu alebo OMV), vašou úlohou je na základe historických nákupov klientov vybrať takých, ktorým dáva zmysel zaslať špeciálny list s odkomunikovaním tejto vitamínovej inovácie. Do konca skúšobnej doby zostáva ešte pár týždňov a tak sa chcete v šéfových očiach blisnúť výborným success ratom tejto kampane. Akých klientov vyberiete ?
4.3 Vlastná sieť reštaurácií
Za svoje 9 ročné pôsobenie v CRM teame telekomunikačného operátora ste sa už stretli so všeličím, ale toto vyrazilo dych aj vám. Top management sa rozhodol, že časť zisku investuje do rozbehu siete vlastných BIO FOOD reštaurácii. Tým hore už naozaj asi prekočilo. V pohode, veď nech si pália peniaze, na čo im akcionár odobrí. Problémom však je, že od Vás chcú vedieť, ktorí z existujúcich klientov budú mať záujem o stravovanie v takýchto reštauráciách. Nechali ste si vytiahnuť detailné dáta o používaní všetkých telco služieb za každého klienta, ktorí sa pravidelne pohyboval v rozumnej vzdialenosti od plánovaných miest reštaurácii. Na základe akých faktorov správania prehlásite niektorých z klientov za vhodných zákazníkov pre túto novovznikajúcu sieť reštaurácií?
Okrem uvedených 3 úloh som tento krát pridal aj štvrtú bonusovú úlohu, ktorou si môžte vylepšiť skóre z úvodných 3. Jej zadanie nájdete na portáli Mocné Dáta.
Ak sa vám úlohy zdajú na prvé prečítanie ťažké, pozrite si niektorú z nápoved k úlohám. Dajte svoj hlas úlohe, ktorú pokladáte za najsympatickejšiu.
PREHĽADNÝ ZOZNAM všetkých BLOGOV autora nájdete tu:
Prehľadný sumár blogov F. Víteka
Autor pracuje ako CRM manažér pre mediworx software solutions, a.s. . Všetky vyjadrenia v tomto blogu sú osobnými názormi autora a nie sú oficiálnym stanoviskom žiadnej organizácie, ktorej je autor členom alebo zamestnancom. Autora zastihnete na LinkedIN, Twittri ako aj na Google+.