Dovolenková sezóna je v plnom prúde, skupinka turistov stojí na letisku. Medzi nimi a plážou je iba niekoľko hodín letu, aby sa tam však dostali, musia absolvovať letiskovú kontrolu. Nutná povinnosť sa však zmení na nepríjemnú, keď ňou jeden z výletníkov neprejde. Problémom pritom nie je nôž ani iný potencionálne nebezpečný predmet, ale obyčajná zubná pasta.

Cukríky to nie sú

Práve tento nepríjemný zážitok priviedol skupinu košických študentov z Gymnázia na Poštovej  9 v Košiciach k tvorbe produktu, ktorý bude reprezentovať Slovensko v európskej súťaži GEN-E Company of the Year 2022 v estónskom Tallinne. Ich zubná pasta značky Ligo je vhodná nielen pre cestovateľov, ale zaujme aj spotrebiteľov, ktorí chcú produkovať menej odpadu. Najprv však musia prekonať prvotné prekvapenie.

Produkt svojim balením a príchuťami pripomína na prvý pohľad skôr cukríky pre deti než zubnú pastu. Prekvapenia zákazníkov nie sú pre  zakladateľov ničím novým. „Je to niečo iné, na čo ľudia nie sú bežne zvyknutí. Majú množstvo otázok typu, ako sa to používa, ako je možné, že je to v tabletách, či to vôbec môže fungovať a podobne,“ uvádza Hana Hvozdíková, členka tímu Ligo.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa