Tesco
Zdroj: Shutterstock

4. Tesco International Clothing Brand, s.r.o., Bratislava

Tržby 2023: 496,25 milióna eur (− 12,41 %) / Strata 2023: 24-tisíc eur (− 100 %)

Britské Tesco vstúpilo na slovenský trh ako maloobchodný predajca v roku 1996. O desať rokov neskôr si založilo ďalšiu spoločnosť s názvom Tesco International Clothing Brand, ktorej účelom je predaj a distribúcia tovaru maloobchodným podnikom. A to najmä textilného a priemyselného tovaru.

Tovar distribuuje firma najmä ostatným podnikom skupiny Tesco v strednej Európe – v Maďarsku, Česku a na Slovensku. Táto stratégia umožňuje britskej značke centralizované riadenie nákupu a úspory z rozsahu. Operuje z centrálneho skladu v Gáni pri Galante. Spoločnosť nemá vlastných zamestnancov, všetky služby zabezpečujú ostatné zložky Tesca alebo externí partneri.