Nedávna výmena generálneho riaditeľa automobilky a návrat skúseného manažéra Hakana Samuelssona do čela Volva signalizujú významné zmeny v obchodnej stratégii spoločnosti.

Nový šéf prichádza s jasným cieľom, v ktorom sa Volvo musí sústrediť na ziskovosť a efektívnosť. Kvôli colnej vojne s Európou sa prioritou pre automobilku stáva americký trh. To môže zásadne ovplyvniť nielen jej budúcnosť, ale aj investičné plány v Európe, vrátane Slovenska.

Výzvy a príležitosti

Jedným z kľúčových krokov, ktoré H. Samuelsson plánuje, je zvýšenie výroby v Spojených štátoch. Tento krok nie je náhodný. Po zavedení 25-percentného cla na dovozy zo zahraničia, ktoré začalo platiť v posledných týždňoch, je jasné, že Volvo bude musieť prehodnotiť svoju stratégiu a prispôsobiť výrobu aktuálnym podmienkam.

Šéf sa vyjadril, že automobilka musí byť lepšie pripravená na americkom trhu a preto zvažuje rozšírenie výroby na americkom trhu. V súčasnosti má Volvo výrobný závod v Charlestone v Južnej Karolíne, kde sa vyrábajú modely ako elektrický SUV EX90. O tom sa hovorilo aj v súvislosti s pripravovanou fabrikou na Slovensku.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 2 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa