Svetové značky využívajú pre dosiahnutie úspechu rôzne marketingové nástroje. Jedným z nich je aj populárny co-branding, spájanie značiek, ktoré v súčasnosti patrí medzi najväčšie trendy v reklame. Spolupráca dvoch alebo viacerých značiek kombinuje ich silu, povedomie u zákazníkov a vytvára nový spotrebný produkt.

Najväčšou výhodou co-brandingu je zdieľanie rizika v prípade, že sa spolupráca nepodarí, no okrem toho môžu značky ťažiť z rozšírenia cieľového okruhu zákazníkov, aj z dôvodu spoločnej reklamy či obvykle aj z väčšej dôvery zákazníkov k výrobku. , S tým sú spojené vyššie príjmy z predaja či prístup k novým finančným zdrojom. Každá spolupráca však nesie so sebou aj riziká.

Co-branding najčastejšie využívajú technologické firmy, ktoré chcú takýmto spôsobom priblížiť svoje produkty čo najväčšej komunite zákazníkov. V minulosti sme boli svedkami mnohých zaujímavých spoluprác, ktoré priniesli želané výsledky, no našli sa aj tie menej úspešné. Najnovšie ťaží zo zaujímavého partnerstva technologická firma Lenovo, ktorá sa spojila s výrobcom motoriek Ducati.

Čítajte ďalej s predplatným TRENDU

Odomknite článok cez SMS za 1,90 € týždenne s automatickou obnovou.

Poslať SMS

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa