Najväčšia sieť rýchleho občerstvenia na svete McDonald\'s chce vybaviť svoje reštaurácie v Spojených štátoch najmodernejšou technikou. Na základe modernizačného zámeru majú automatické fritézy okrem smaženia zemiakových hranolčekov čoskoro prevziať aj ich dávkovanie a balenie.
V duchu automatizácie sa vo veľmi blízkej budúcnosti vertikálny gril zas zhostí komplexnej starostlivosti o mäsový bochník - samostatne ho položí na platňu, opečie a aj obráti na druhú stranu.
Zákazníci si budú môcť svoje Big-Mac menu okrem od klasickej obsluhy alternatívne objednať a zaplatiť aj na nových samoobslužných staniciach.
Prvú reštauráci McDonald’s otvorili v roku 1955 v Chicagu. V roku 1959 sieť tvorilo sto reštaurácií. V súčasnosti je ich v celom svete okolo 30-tisíc. Spolu tvoria najväčšiu fast-food sieť na svete, ktorá denne obslúži 46 miliónov ľudí.
Prvú stratu v histórii firmy zaznamenala spoločnosť v poslednom kvarláli 2002. Už dlhšie obdobie sa pohybovala na hranici ziskovosti a medzi prvé opatrenia patrila likvidácia neefektívnych prevádzok predovšetkým vUSA a Japonsku.
V minulom roku spoločnosť zrušila celkove 700 prevádzok. Značne utrpela snahami antiglobalistov, ktorí ju obviňujú z likvidácie miestnej kultúry a tradícií, zo zlého vzťahu k zamestnancom, z využívania detskej práce a podobne.
Okrem toho sa vo viacerých krajinách začal boj proti prenikaniu americkej kultúry, ktorú pre mnohých zosobňuje práve McDonald’s. Zatiaľ stabilným "útočiskom" spoločnosti sú niektoré krajiny strednej a východnej Európy, predovšetkým Rusko. McDonald’s patrí medzi najnavštevovanejšie fast-foody. Moskovská vláda v snahe vyrovnať sa americkej spoločnosti otvorila sieť predajní Russkoje bistro, ponúkajúcich ruské špeciality, ale neuspela.
Spoločnosť však potrebuje oživiť záujem o vlastné produkty predovšetkým na domácom trhu. Vsadila preto na zdravú výživu.
V mekke rýchleho občerstvenia prišli odborníci na to, ako z obľúbeného hamburgeru urobiť potravinu chutnú a zároveň výživnú. Americkí dietológovia sa domnievajú, že tento účel splnia brusnice.
Na vývoji takýchto "zdravých" hamburgerov pracuje Al Bushway, vedecký pracovník v oblasti výživy z univerzity v Maine. Do klasickej obloženej žemle s hovädzinou, kurčaťom či morčacím mäsom vtiera brusnicové pyré, prípadne brusnicový prášok.
Účelom je zvýšiť nutričnú hodnotu tohto nie príliš zdravého pokrmu a zároveň pomôcť farmárom zlepšiť predaj brusníc a ďalších lesných plodov, ktoré v hamburgerovej krajine veľmi nejdú na odbyt.
Podľa vedcov sú brusnice významným zdrojom antioxidantov, ktoré sú známe svojimi protirakovinovými účinkami, a tak ich prídavkom by sa mohol - aj keď len mierne - zredukovať obsah tuku v tukovo výdatných hamburgeroch.
Nápad nadchol aj samotné ministerstvo poľnohospodárstva, ktorému sa myšlienka pridávanie ovocia do mletého mäsa veľmi pozdáva. Vedcom dalo zelenú a podporilo ich, aby primiešavanie tejto zdravej ingrediencie do hamburgerov zvýšili a chutné jedlo podávali 27 miliónom detí na obed.
Doktor Bushway verí, že brusnicový hamburger sa stane medzi deťmi veľkým hitom a chutný zdravý nápad ocenia. Ak pokus na školách dopadne úspešne, predaj pochúťky sa rozšíri aj do reštaurácií, supermarketov a obchodov s lahôdkami.
Internetový spravodajský kanál NBC6 v tejto súvislosti uskutočnil krátky prieskum a svojich čitateľov sa spýtal, či si myslia, že by brusnicový hamburger ochutnali. Výsledky boli prekvapujúco pozitívne - až 70 percent, teda vyše 4200 respondentov, s nadšením odpovedalo, že Áno, prečo nie?
V súlade s minulosťou aj v budúcnosti by mali byť dôležitou cieľovou skupinou marketingových zámerov spoločnosti deti.

Trumpove tarify sú živnou pôdou pre podvody. Spotrebitelia nevedia, ako clá fungujú
Američania si musia dať pozor, aby sa nestali obeťami nenápadného okrádania cez falošné textové správy a e-maily