Práca v strednom manažmente nie je jednoduchá. Stredné priečky podnikového rebríčka sú často preťažené, frustrované a vyhorené, ako odhaľuje najnovšia správa spoločnosti Deloitte, ktorá uskutočnila prieskum medzi takmer 10-tisíc vedúcimi pracovníkmi v oblasti obchodu a ľudských zdrojov v rôznych odvetviach a 93 krajinách.

Podľa zistení takmer 40 percent svojho pracovného času manažéri trávia riešením problémov alebo vykonávaním administratívnych úloh. Len 15 percent času venujú plánovaniu a tvorbe stratégií do budúcnosti a iba 13 percent aktivít smeruje k rozvoju zamestnancov, ktorí sú pod ich vedením.

„Mnohí manažéri sa v rámci svojich organizácií cítia opustení. Zhruba tretina z nich sa domnieva, že neboli adekvátne pripravení na vykonávané povinnosti a podobný počet tvrdí, že ich firmy nezaviedli potrebné technické nástroje, ktoré by im uľahčili prácu,“ uvádza magazín Fortune, ktorý sa odvoláva na prieskum Deloitte.

Napriek tomu, že takmer tri štvrtiny organizácií deklarujú dôležitosť manažérskych úloh, len sedem percent firiem verí, že ich manažéri dosahujú skutočný pokrok. Tento nesúlad medzi očakávaniami a výsledkami vedie k tomu, že manažérske pozície sú čoraz častejšie obviňované z organizačnej neefektívnosti, čo ich robí zraniteľnými pri rozhodnutiach o prepúšťaní.

„Manažér by mal aktívne podporovať rast a rozvoj talentov, prehodnocovať dizajn pracovných procesov s cieľom maximalizovať ľudský potenciál prostredníctvom umelej inteligencie a vytvárať priestor pre inovácie a efektívne riešenie problémov,“ zdôrazňuje Deloitte a pripomína, že stredný manažment je jedným z najdôležitejších zdrojov budúceho rastu a ziskovosti organizácie ako celku.

Ďalšie dôležité správy

Blonde,Business,Woman,At,The,Office,Looking,Stressed,And,Nervous
Neprehliadnite

Manažment strachom: Mýtus, ktorý škodí firmám aj zamestnancom