Združenie sa snaží zrozumiteľnou formou vysvetliť konečným spotrebiteľom, ako môže chystaný odvod ovplyvniť ich bežné každodenné nákupy.

„Osobitný odvod by sa mohol priamo či nepriamo prejaviť na cene každého jedného nákupu spotrebiteľov,“ hovorí Martin Krajčovič, nový predseda SAMO, ktorá združuje reťazce Billa, dm drogerie markt, Kaufland, Lidl, Metro, Terno a Tesco.

Aliancia reťazcov sa odvoláva na vyhlásenia analytikov, odborárov, zamestnávateľov aj niektorých politikov, podľa ktorých je odvod vlastne skrytou formou zvýšenia DPH, ktorá by mohla byť s najväčšou pravdepodobnosťou premietnutá aj do vyšších cien tovarov.

Podľa štúdie, ktorú zverejnil inštitút INESS, by sa náklady štvorčlennej rodiny na nákup mohli zvýšiť o 84 eur ročne alebo sedem eur mesačne.

Táto výška dodatočných nákladov nemusí byť konečná. Nová legislatíva môže spôsobiť, že 

Čítajte ďalej s predplatným TRENDU

Odomknite článok cez SMS za 1,90 € týždenne s automatickou obnovou.

Poslať SMS

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa