Košičan Martin Švenk bol kuriérom aj taxikárom. Do prvej ligy biznisu ho však posunul až jeho projekt s parfumami na pranie, pracími gélmi a inými domácimi potrebami, ktorý pod značkou PUELLA rozbehol počas pandémie.
Už v minulom roku dosiahli jeho tržby vyše 30 miliónov eur. Tento rok mieria ešte vyššie. Už začiatkom tohto roka získal dvadsaťdeväťročný M. Švenk prestížnu cenu EY Začínajúci podnikateľ roka 2024.
Pranie aj kozmetika
Biznisový nápad na výrobu parfumov na pranie a pracích gélov, ktoré výrazne prevoňajú bielizeň, dostal ešte pred pandémiou. Uvedomil si totiž, že v tomto segmente takmer nikto nepodniká. Biznis pritom rozbehol doslova z detskej izby. Prvé produkty, ktoré vyvíjal spoločne s českou firmou Mandario Company, mu prišli počas pandémie. Hotový už mal aj vlastný e-shop, avšak bez marketingu a povedomí o značke išiel predaj pomaly.

V USA žil na ulici, na Považí vedie úspešnú firmu. Ako obchodníkov rád zamestnáva ex-športovcov
„Prvý polrok bol pre mňa viac študijný než predajný. Učil som sa, ako funguje biznis,“ hovorí pre TREND M. Švenk, ktorý do podnikania vložil na začiatku len vlastné peniaze, ku ktorým neskôr pridal aj úver. Postupne potreboval prvého zamestnanca aj nové priestory, keďže dopyt rástol, pričom do Vianoc už boli vo firme štyria.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 2 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?