„Odhadovaný dátum spustenia služby online nákupu je začiatok roka 2017,“ povedal novinárom generálny riaditeľ obchodnej siete Ikea pre Slovensko, Česko a Maďarsko Marek Feltl.
E-shop by mal začať postupne nabiehať v úvodných mesiacoch budúceho roka, zákazníkom by mohol byť k dispozícii v marci.
Slovensko patrí ku krajinám, v ktorých Ikea doteraz nepodniká na poli e-commerce. Podobne ako v Česku, kde spustila internetový predaj vlani, začne aj pod Tatrami s prechodnou verziou, ktorá je podľa M. Feltla odnožou nemeckého riešenia e-shopu.
Sofistikovanejšiu a používateľsky príjemnejšiu finálnu platformu Ikea len štartuje, premiérovo ju momentálne zavádza v Anglicku.
Ikea patrí k oneskorencom v internetovom predaji. Na jej slovenskú webstránku v uplynulom fiškálnom roku, ktorý sa skončil v závere augusta, kliklo 3,5 milióna unikátnych návštevníkov. Je to o pol milióna viac ľudí ako prišlo v tom istom období do bratislavského obchodného domu Ikea (pri medziročnom raste návštevnosti o štyri percentá). Každý druhý návštevník predajne bol zároveň platiacim zákazníkom.

Marek Feltl Zdroj: IKEA
Na slovenskom trhu Ikea za ostatný finančný rok potvrdila dobrú formu. Tržby jej stúpli o desatinu na 97,6 milióna eur. Slovenský trh bol podľa M. Feltla piatym najrýchlejšie rastúcim v rámci koncernu.
Globálne spoločnosť zdvihla tržby o 7,1 percenta na 34,2 miliardy eur. K zvýšeniu obratu na Slovensku prispel okrem vyššej návštevnosti predajne tiež nárast priemernej hodnoty jedného nákupu o šesť percent na 58,6 eura.
V roku 2017 Ikea oslávi 25. rok podnikania na slovenskom trhu. Od začiatku ho pokrýva jedinou predajňou v Bratislave. Dlhodobo sa špekuluje o tom, že otvorí druhú prevádzku na východnom Slovensku.
M. Feltl detailnejšie informácie k plánom expanzie neposkytol, najväčší potenciál pre novú predajňu však spoločnosť vidí v Košiciach. Otvorenie druhej slovenskej predajne v budúcom roku vylúčil.
Ikea na Slovensku
- počet členov vernostného programu Ikea Family presiahol 350-tisíc
- každý deň sa predá 15 nových kuchýň, najpopulárnejšie farby v kuchyni sú biela a čierna
- pri výbere kuchyne je pre Slovákov dôležitejšia estetická vizáž a originalita riešenia viac než funkčnosť
- reštauráciu Ikea spolu s bistrom, kaviarňou a obchodom so švédskymi špecialitami za ostatný finančný rok navštívilo 1,4 milióna zákazníkov (záujem Slovákov o jedlo je vyšší ako štandardne býva v prevádzkach Ikea v zahraničí)
- zákazníci navštívia predajňu v priemere štyri až päťkrát ročne (častejšie ako v cudzine)
- najvyšší medziročný rast tržieb o 32 percent bol zaznamenaný v kategórii kuchynských doplnkov