Značka Ferrari je už desaťročia stelesnením rýchlosti, luxusu a nekompromisnej vášne pre benzínové motory. Keď sa automobilka z Maranella v roku 2015 vydala na burzu v New Yorku, viacerí investori boli skeptickí.
Predpokladali, že malý výrobca, ktorý ročne vyprodukuje len niekoľko tisíc vozidiel, nedokáže konkurovať technologickým gigantom. Realita ich však prekvapila. Ferrari sa na burze etablovalo ako jeden z najstabilnejších a najvýnosnejších titulov v automobilovom priemysle.
Dnes však musí reagovať na trhové okolnosti a nový trend elektromobility, ktorý začína hrať v neprospech automobilky.
Zmena stratégie
Od primárnej verejnej ponuky (IPO) akcie Ferrari dodnes vzrástli o významných viac ako štyristo percent a trhová kapitalizácia firmy sa odhaduje na približne 73 miliárd dolárov. Je to viac než v prípade masových výrobcov, ako sú spoločnosti Ford či General Motors.
Investori ocenili v ostatných rokoch najmä vysoké marže, obmedzenú výrobu, exkluzivitu a mimoriadne lojálnu klientelu značky. Zároveň pristúpili aj na nový trend elektrických modelov, do ktorého sa Ferrari muselo pustiť.
Napriek tomu firma v roku 2023 zaznamenala historicky najvyššie tržby a v roku 2024 otvorila nové vývojové centrum v Taliansku, kde pripravuje budúce modely vrátane elektrických.
Práve táto budúcnosť však najnovšie naráža na realitu. Ako nedávno informovala agentúra Reuters, Ferrari sa rozhodlo odložiť uvedenie druhého plne elektrického modelu (BEV) až na rok 2028.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 2 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?