Nemalé peniaze vložila firma Marca Bodnicka Elevation Partners do rozbehu spoločnosti Facebook, keď ešte táto sociálna sieť nebola ani zďaleka tak známa. Šlo o 210 miliónov dolárov. O viac ako desať rokov neskôr sa M. Bodnick a spol. snaží vybudovať novú konkurenčnú sociálnu sieť, avšak vylepšenú - údajne bez obsahových chýb.
Má už aj názov: Telepath. Jedným z najdôležitejších prvkov, ktoré má nová sieť mať, sú pravidlá proti dezinformáciám a nenávistným prejavom. Ľudia musia na prihlásenie použiť svoju skutočnú identitu a poskytnúť platné telefónne číslo. Na porovnanie, iné siete vyžadujú na prihlásenie sa iba funkčnú e-mailovú adresu.
Treba pozvanie a dodržiavať pravidlá
Dostať sa na sieť Telepath bude možné iba na pozvanie inými. „Buďte láskaví“ je prvé pravidlo Telepathu. V rovnakom duchu sú aj ďalšie: „Nebuďte zlí“, „Žiadne obťažovanie“, „Žiadne falošné správy.“ Každý, kto sa zaregistruje na serveri Telepath, musí súhlasiť so súborom pravidiel tejto komunity.

M. Bodnick, spoluzakladateľ spoločnosti Telepath, podľa agentúry Bloomberg spresnil, že ich cieľom nie je platforma určená na zdieľanie videí či fotografií, podobná TikToku. „Viac sa sústredíme na dlhé pútavé konverzácie s ľuďmi, ktorí majú rovnaké záujmy. S ľuďmi, ktorí sa pravdepodobne predtým nepoznali.“ Zároveň doplnil, že Telepath chce obmedziť možnosť vytvorenia si účtu len na skutočných ľudí, takže žiadne firmy ani vydavateľstvá.
Obetujú rast v biznise
Tím spoločnosti Telepath tvrdí, že je ochotný obetovať rast v biznise v prospech dosiahnutia primeranosti a umiernenosti v komunite. Výkonný riaditeľ spoločnosti Telepath Richard Henry podľa webu protocol.com potvrdil, že realizačný tím sa bude tvoriť len interne. „Nebudeme zadávať zákazku externe zmluvnej spoločnosti, čo v podstate robí každá iná veľká sieť.“
Ani platformy ako Facebook kedysi neboli takými, akými sú dnes, spomenul ešte M. Bodnick s tým, že vo svojich začiatkoch pomáhali používateľom stretávať sa na sieti a zdieľať nápady bez toho, aby sa ľudia museli toľko znepokojovať nevraživosťou, nenávistnými prejavmi alebo dezinformáciami.
Telepath má umožniť svojim používateľom sledovať témy, ktoré ich zaujímajú, no rovnako tak sa napríklad baviť o videohrách, ktoré hrávajú, alebo sa smiať na politickom humore či riešiť zmenu klímy. Následne majú mať ľudia možnosť prispievať do skupinových diskusií o týchto témach.
Konkurentov tu už bolo
Novo vznikajúca sociálna sieť Telepath nie je prvá, ktorá sa snaží konkurovať Facebooku či Twitteru. Už sú tu aj stránky ako Path, Google Plus, Ello a Secret, no nepodarilo sa im získať dostatočne veľkú skupinu priaznivcov. Facebook má stále obrovskú sieť používateľov, ktoré sa v súčasnosti na mesačnej báze rátajú na viac ako tri miliardy.
„Chcel by som si myslieť, že môžeme byť skutočne veľkí,“ pokračuje ešte M. Bodnick, „ale na to, aby sme mohli vybudovať niečo hodnotné, nemusíme byť jednou z najväčších sociálnych sietí na svete,“ uzavrel.