Hoci na Slovensku je v súčasnosti v dennej prevádzke zhruba 10-tisíc e-shopov, takých, ktoré predávajú aj v zahraničí, je možno päť percent. Pod tlakom online obchodov, akými sú čínsky Temu či turecký Trendyol, ktoré investujú desiatky až stovky miliónov eur do reklamy a marketingu, sa mnohé slovenské e-shopy dostali na hranu prežitia.
„Trh sa konsoliduje, čo znamená, že mnohé slabšie e-shopy, ktoré nemajú silnú značku, originálne portfólio alebo sú predajcami výrobkov niekoho iného, už majú existenčné problémy,“ konštatuje expert na e-commerce Tomáš Vrtík.

Slovenský startup spojil AI s úsporou energií a získal státisícové investície na produkt a rast
Odpoveďou, ako vo vysokokonkurenčnom prostredí fungovať, je podľa neho škálovanie. Teda rozšírenie produktových kategórií, prípadne expanzia do zahraničia, alebo posilnenie pozície cez značku.
TREND zisťoval, kedy má expanzia zmysel, na čo sa treba pripraviť, ale hlavne to, aká vysoká je vstupná investícia a následné mesačné náklady na ňu.
Z Česka ďalej
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 2 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?