CAC Leasing, a.s., Bratislava sa minulý rok dostal na prvé miesto lízingového rebríčka. Objem jeho obchodov vzrástol oproti minulému roku zhruba o 27 percent a dosiahol tak 6,9 mld. Sk.

Celý lízingový trh pritom minulý rok rástol o necelých 15 percent. Spoločnosť sa tak po troch rok na druhej priečke vrátila na špičku rebríčka, kde sa nachádzala v roku 1998. Jej minuloročný zisk pred zdanením dosiahol hodnotu 138,2 mil. Sk.

Rozdielny rast

Rast spoločnosti minulý rok najviac ťahali osobné automobily. Obchody s nimi vzrástli vo firme o dve pätiny, čo je oveľa viac ako priemerné tempo rastu trhu v tomto segmente, necelých osem percent.

Pomalšie ako trh rástol v spoločnosti minulý rok lízing nákladných automobilov a technológií. Nákladných áut financoval CAC Leasing o necelú desatinu viac ako vlani, strojov a zariadení o necelú pätinu viac. Tempo rastu trhu bolo zhruba dvojnásobne rýchlejšie.

Zástupca riaditeľa spoločnosti Robert Martinko vysvetľuje, že s vyššou základňou z predchádzajúceho roka je i percento nárastu technológií pomalšie. CAC Leasing je totiž už niekoľko rokov najväčšou spoločnosťou v lízingu strojov a zariadení.

Spoločnosť si prvenstvo udržala i minulý rok. Jej podiel na tomto trhu však mierne klesol.

V roku 2002 tak došlo k miernej zmene v štruktúre obchodov spoločnosti. Zvýšil sa podiel osobných áut. Je tak vyšší ako ich priemerné zastúpenie na trhu.

Perspektívni nepodnikatelia

Predseda predstavenstva spoločnosti Alexander Schmidecker hovorí, že umiestnenie v lízingovom rebríčku nie je pre firmu ten najdôležitejší ukazovateľ.

„CAC Leasing sa nikdy necharakterizoval prostredníctvom svojej veľkosti, ale dôležitá bola spokojnosť klientov,“ komentoval minuloročné výsledky firmy. Túto stratégiu plánuje podľa neho spoločnosť dodržiavať i v budúcnosti.

CAC Leasing sa tento rok plánuje viac zamerať na súkromné osoby. „Tento segment je pre nás veľmi dôležitý,“ hovorí výkonný riaditeľ spoločnosti Peter Mazán.

Zastúpenie nepodnikateľov minulý rok v lízingu áut v spoločnosti vzrástlo o zhruba tretinu. Tvorili tak dve tretiny zákazníkov v lízingu áut. Tento rok preto CAC Leasing plánuje zaradiť do ponuky splátkový predaj osobných automobilov.

Podľa P. Mazána tak reaguje na ponuku spotrebných úverov bánk. Vlastníkom auta bude pri splátkovom predaji rovnako ako pri úvere zákazník.

Objem obchodov CAC Leasingu (mld. Sk)

PRAMEŇ: dokumentácia TRENDU

Lízingová spoločnosť mu navyše môže sprostredkovať výhodnejšie poistné sadzby, ako keby sa poisťoval sám. P. Mazán však dodáva, že splátkový predaj bude o niečo drahší ako lízing.

Okrem toho spoločnosť plánuje predĺžiť dobu lízingu automobilov na päť rokov. Klesla by tak výška mesačnej splátky, čo je opäť významné pre nepodnikateľov.

Pre firemných klientov plánuje spoločnosť tento rok uviesť finančný lízing s doplnkovými službami a operatívny lízing. Od februára tohto roka ponúka firma zvýhodnený produkt Eurobonus, ktorý je určený pre malé a stredné podniky.

Je financovaný z úveru Európskej banky pre obnovu a rozvoj. Podľa R. Martinka má produkt úspech, spoločnosť má rozpracované zmluvy v hodnote 150 mil. Sk. Plán na celý rok je 500 až 600 mil. Sk.

V súčasnosti uvádza firma na trh aj jeho modifikáciu - Skbonus. Na rozdiel od Eurobonusu sa bude splácať v slovenských korunách a výška mesačnej splátky bude fixná.