A samotné e-shopy tiež rastú ako huby po daždi - za posledné dva roky ich pribudlo viac než dve tisícky.

Rozvoj e-commerce na Slovensku zvyšuje konkurenčné prostredie, a to je dobre. Nákupné požiadavky zákazníkov sa zvyšujú. Okrem samotného sortimentu a jeho ceny je už takmer rovnako rozhodujúca pre výber e-shopu ponuka ďalších pridružených služieb. Pre trendový e-shop je jedným z najdôležitejších faktorov doručenie - tzv. posledná míľa. Informácie o ceste zásielky a jej sledovanie prostredníctvom internetových aplikácií zaujíma omnoho viac zákazníkov než to bolo v minulosti. Celkové povedomie o kvalitných službách, dopyt po novinkách a bohatých možnostiach výberu priniesol aj trend inej alternatívy než je samotné doručenie kuriérom priamo domov.

Najlepšou alternatívou je doručenie do výdajného miesta, pretože balík sa zvyčajne doručí nasledujúci deň po vyzdvihnutí v e-shope bez akýchkoľvek komplikácií a príjemca tak má prístup k svojej zásielke už počas nasledujúceho doobedia. Sieť výdajných miest pre balíky z e-shopov prevádzkuje pod obchodným názvom Geis Point napríklad skupina Geis.
„Počet príjemcov, ktorí si v priebehu prepravy sami presmerujú zásielku na najvhodnejší Geis Point sa zvyšuje, a ak by táto možnosť bola uvedená priamo pri nákupe, bude to určite výhodné pre obe strany. Štatistiky nám dokazujú, že takéto doručovanie je u príjemcov veľmi obľúbené, nakoľko sa nechcú viazať na časové okno - príchod kuriéra. Takúto voľbu v e-shope dnes vyhľadáva čoraz viac zákazníkov, navyše je častokrát cenovo zvýhodnená,“ hovorí Naďa Bohinská, projektová manažérka skupiny Geis na Slovensku. Služba Geis Point, teda riešenie pre doručenie do výdajného miesta, je dostupné už v základnej ponuke mnohých e-shopových platforiem, stačí si ju iba aktivovať.
„Pokiaľ vaša platforma službu Geis Point neobsahuje, môžete pre implementáciu výdajných miest priamo do košíka vášho e-shopu využiť webovú servisu, ktorú nájdete bezplatne na našich webových stránkach v sekcii Technická podpora: www.geis-group.sk.
Prečo nepridať zákazníkom ďalšiu príjemnú službu, keď je to také jednoduché?