Ohlásený projekt

Vyhlásenie, že PSA umiestňuje výrobu batériových jednotiek do Trnavy, prišlo z francúzskeho závodu na výrobu motorov v Trémery. Agentúra Reuters pri ňom cituje viceprezidenta koncernu a riaditeľa pre priemyselnú výrobu Yanna Vincenta. Vysokopostavený manažér predpokladá, že firma časom zareaguje na rastúci dopyt po elektrických vozidlách a montáž packov rozšíri aj do ďalších závodov. Po trnavskej prevádzke by mali batérie zakotviť aj v španielskom meste Vigo.

Montáž batériových packov priamo v areáli trnavskej fabriky zefektívni logistiku súvisiacu s výrobou elektromobilu e-208. Už menej to platí v prípade ďalšieho elektrického auta z portfólia PSA, ktorým je Opel Corsa-e. Podľa portálu Electrive.com je vzdialenosť medzi montážnym závodom Corsy v Zaragoze vo východnom Španielsku a „batériovou“ prevádzkou vo Vigu na pobreží Atlantiku viac ako osemsto kilometrov.

Posilnenie elektrickej nohy trnavskej automobilky neprichádza ako blesk z jasného neba. Slovenské úrady dostali projekt na posúdenie vplyvov na životné prostredie ešte vlani. Podľa neho sa majú batériové packy montovať do vozidiel vyrábaných v Trnave, v pláne je tiež export do iných fabrík. V dokumente sa počíta s ročnou výrobou šesťstotisíc až jeden milión modulov s montážou v existujúcej hale. V súvislosti s projektom sa očakávalo prijatie šesťdesiatich zamestnancov.

Z motorov zišlo

Ešte pred pár rokmi sa zdalo, že trnavská automobilka naberá v plánoch PSA iný kurz. Pôvodne sa pripravovala na výrobu motorov a prijatie päťsto zamestnancov. Keď však materská PSA kúpila nemeckú automobilku Opel od amerického koncernu General Motors, tento zámer padol. K trom motorárňam PSA umiestneným vo Francúzsku pribudli po akvizícii ďalšie štyri, pričom tri z nich sa nachádzajú v susedných krajinách – v Poľsku, Maďarsku a Rakúsku.

Pre trnavský závod sa okolnosti vyvinuli aj tak priaznivo, hoci nenaberie päťsto ľudí. Sektor automotive masívne investuje do elektromobility, a ak by slovenské automobilky nenaskočili na tento vlak, časom by sa dostali na vedľajšiu koľaj.

Plnoelektrické autá na Slovensku doposiaľ vyrábal len bratislavský Volkswagen (VW) Slovakia. Ide o model malého vozidla Volkswagen e-up!, okrem neho produkuje hybridné verzie prémiových SUV. Žilinská Kia vyrába facelift modelu Sportage s mild-hybridným dieselovým motorom.

Produkcii batériových modulov sa zatiaľ nevenuje žiadna zo slovenských automobiliek. Črtá sa v

Čítajte ďalej s predplatným TRENDU

Odomknite článok cez SMS za 1,90 € týždenne s automatickou obnovou.

Poslať SMS

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa