Vzhľadom na členitosť ítečkového sveta sa to dalo očakávať. Niektoré faktory sa však opakujú a sú teda viac-menej jednotné pre firmy rôznej veľkosti či zamerania.

Šéf Asseco Central Europe spomína tlak zákazníkov na hodinové sadzby. S touto výzvou zápasia IT firmy od začiatku ekonomickej krízy – a evidentne je stále aktuálna. Nižšie sadzby majú priamy vplyv na príjmy poskytovateľov ítečkových služieb a môžu byť pre nich jedným z impulzov na prehodnotenie obchodnej stratégie. Napríklad sa rozhodnú väčšou mierou orientovať na zahraničné trhy, kde vidia priestor pre svoje produkty a know-how. Datalan si takto pochvaľuje zákazky v Číne, Nemecku, Mexiku a Maďarsku, Gratex zasa svoju expanziu v Austrálii a na Novom Zélande.

Čítajte ďalej s predplatným TRENDU

Odomknite článok cez SMS za 3 € týždenne s automatickou obnovou.

Poslať SMS

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 2 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa