Slovensko ako dovolenková destinácia – tento pojem takmer dve tretiny ľudí v zahraničí nepoznajú. Ako vhodné miesto pre dovolenku ho vníma len 38,4 percenta ľudí, resp. respondentov. Aj tento záver vyplynul z analýz, ktoré sú súčasťou podkladov pre Marketingovú stratégiu cestovného ruchu. Pre Slovenskú agentúru cestovného ruchu (SACR) ich vypracovala spoločnosť Innovative Managment Partner (IMP).
Imidž značky Slovensko dostal medzi respondentmi, medzi ktorými spoločnosť robila prieskum, známku 3,58. To je v školskej terminológii horšie než tri mínus, keďže aj tu sa hodnotí stupnicou od jeden do päť. Prieskumy sa robili na vzorke približne štyritisíc náhodne vybraných obyvateľov zo siedmich krajín EÚ, Ruska a USA. Znalosť značky Slovensko označili známkou 3,65, jej atraktívnosť dostala 3,45, odlíšiteľnosť od ostatných 3,22 a identifikácia so značkou Slovensko dopadla najhoršie, vyslúžila si takmer štvorku – 3,77. Najlepšie bola hodnotená značka Slovensko v Česku, ale aj tam dostala len priemerné hodnotenie – 3,06. Naopak, najhoršie dopadli prieskumy v Nemecku, ktoré je považované za jeden zo zdrojových trhov Slovenska, kde bol imidž značky hodnotený štvorkou, a v Rakúsku – 4,05. V každej krajine sa prieskum robil v skupine zhruba 400 respondentov.
Čítajte ďalej s predplatným TRENDU
Odomknite článok cez SMS za 3 € týždenne s automatickou obnovou.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 2 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?