Úspech čínskeho automobilového priemyslu však dlhodobo stojí na zahraničných automobilkách a prísnej regulácii zo strany centrálnej vlády. Tá výmenou za prístup na najväčší globálny trh požadovala od zahraničných výrobcov transfer technológií s cieľom pozdvihnúť domáce automobilky na globálnu úroveň.

Európske, americké alebo japonské automobilky totiž môžu v Číne vyrábať, iba ak vytvoria spoločný podnik s niektorou z čínskych automobiliek, pričom nesmú v spoločnom podniku vlastniť viac ako päťdesiatpercentný podiel. Zároveň zahraniční producenti môžu investovať najviac do dvoch spoločných podnikov.

Čítajte ďalej s predplatným TRENDU

Odomknite článok cez SMS za 3 € týždenne s automatickou obnovou.

Poslať SMS

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 2 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa