Keď sa zavedú jednotné cestovné lístky, bude treba zladiť cestovné poriadky a zrušiť súbehy vlakov a autobusov. Ako na to, odpovedá generálny riaditeľ Slovak Lines Peter Sádovský. Spoločnosť prevádzkuje prímestské autobusy v Bratislavskom samosprávnom kraji.

V novembri má začať reálne fungovať integrovaná doprava v Bratislavskom kraji. Dá sa po toľkých odkladoch brať tento termín vážne?

Podľa našich informácií má byť projekt integrovanej dopravy ukončený do konca tohto roku, aby boli preplatené investície z fondov EÚ. Či to bude november alebo december, je z tohto pohľadu jedno. November bol daný ako rozumný čas pred celoštátnou zmenou cestovných poriadkov, ktorá býva začiatkom decembra. Ale fyzicky to ukončenie musí byť do konca decembra a myslím, že tentoraz už to pôjde.

Zdržania z minulosti boli aj pre rozpory medzi objednávateľmi. Ktoré z nich sa odstránili?

Okrem iného sa menia prepočítavacie koeficienty v tržbách, ktoré sú viac v prospech mesta Bratislava. Toto bolo predmetom dohadov.

Prečo tak dlho trvalo, kým sa objednávatelia dohodli na prerozdeľovaní peňazí?

Myslím, že dlho trvalo hlavne to, kým sa objednávatelia vôbec rozhodli, že idú do integrovanej dopravy. Prvý konsenzus po dlhých rokoch debát nastal až za bývalého primátora Milana Ftáčnika so županom Pavlom Frešom. Až keď bola zhoda týchto dvoch objednávateľov, aj dopravcovia sa rozhodli, že idú do toho. My veľmi radi, pretože integrovanú dopravu vnímame ako cestu k zvýšeniu záujmu ľudí o hromadnú dopravu.

Čo pre vás znamená rozšírenie integrovaného dopravného systému na Pezinok a Senec?

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 2 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa