1. Ako hodnotíte sektor telco za minulý rok, v akom stave je na Slovensku?
2. Ktoré sú najväčšie trendy v sektore telco a kam sa bude posúvať v horizonte piatich až desiatich rokov?
3. Na čo sa v súčasnosti najviac zameriavate z hľadiska biznisu?

Kristián Baráti,
vedúci oddelenia segmentového marketingu spoločnosť
O2 Slovakia

1. Sektor telco vlani charakterizovali dve slová: nevyhnutnosť a pomoc. Počas pandémie a opatrení, ktoré z nej vyplývali, bolo veľmi citeľné, v koľkých oblastiach života sú telekomunikačné služby až nevyhnutnosťou. Či už sú to dáta a pripojenie potrebné na to, aby mohla veľká časť ľudí ďalej pracovať a učiť sa zo svojho domova bez toho, aby ich to obmedzovalo, alebo sa mohli vidieť a počuť so svojimi blízkymi. Ale aj zábavu a relax sme v týchto časoch naozaj potrebovali.

A „pomoc“ preto, že operátori túto nevyhnutnosť a potrebu svojich služieb nezneužili, naopak, snažili sa pomôcť či už poskytnutím dát zadarmo, zvýhodnením služieb pre učiteľov a zdravotníkov, alebo práve poskytnutím rôznych streamovacích služieb, vďaka ktorým sa mohli ľudia zabaviť. Aktuálna situácia urýchlila niektoré trendy, ktoré sú evidentné nielen v sektore telco.

Zvýšené využívanie dát viedlo k tomu, že sa operátori snažili reflektovať tieto potreby vo svojich portfóliách, a preto sme predstavili paušály s neobmedzenými dátami. Zároveň vidieť veľkú snahu o digitalizáciu, v rámci ktorej operátori prinášajú do aplikácií čoraz viac funkcionalít, ktoré zákazník predtým musel riešiť fyzicky v predajni. Priniesli sme aj prvého plne digitálneho operátora, ktorý zákazníkom umožňuje vybaviť celú objednávku z pohodlia domova.

2. Najväčším trendom je jednoznačne digitalizácia, ale so zachovaním ľudského prístupu, ktorý každý z nás oceňuje. Čím ďalej, tým viac budeme vídať riešenia, ktoré ideálne nepotrebujú žiadnu asistenciu, pretože sú intuitívne a jednoduché alebo ich bude možné vybaviť pomocou aplikácie či iného digitálneho kanála. Pre prípady, keď má zákazník vážnejší problém, musí sa vedieť spojiť s človekom, ktorý mu pomôže vyriešiť ťažkosti. Ďalším trendom bude určite obohacovanie služieb operátorov o kvalitné digitálne služby, či už hovoríme o streamovacích službách, hudbe, žurnalistike, alebo rôznych pracovných nástrojoch.

3. Zameriavame sa v prvom rade na zákazníka a jeho reálne potreby. Preto sme priniesli viacero noviniek, ako sú už spomenuté neobmedzené dáta alebo úplne nová televízia, ktorá sa nesnaží ohúriť zákazníka stovkami staníc, z ktorých aj tak pozerá len zopár, ale radšej prináša tie najpozeranejšie programy. K tomu si zákazník môže vybrať napríklad streamovaciu službu HBO Go alebo Voyo, ktoré ponúkajú obrovskú porciu zahraničných aj slovenských filmov a seriálov.

Zároveň hľadáme všetky spôsoby, ako posúvať komunikáciu so zákazníkmi na ešte vyššiu úroveň, preto ak majú problém, ktorý nevedia vyriešiť v našej aplikácii, radi im pomôžeme na telefonickej linke, kde sa spoja priamo so živým agentom bez toho, aby museli naťukať správnu kombináciu čísiel v robotickom strome. Najnovšie s nami zákazníci môžu komunikovať aj cez platformu WhatsApp, ktorá je im blízka a prirodzená, a nemusia tak riešiť svoje potreby cez mail alebo webový čet.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa